کدام اثر سهراب سپهری 5 میلیارد و 100 میلیون تومان به فروش رفت؟+عکس

کدخبر: ۲۲۲۸۱۶
اقتصادنیوز: یکی از آثار نقاشی سهراب سپهری که در سال ۱۳۵۰ خلق شده ، پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در حراج تهران به فروش رفت.
کدام اثر سهراب سپهری 5 میلیارد و 100 میلیون تومان  به فروش رفت؟+عکس

به گزارش اقتصادنیوز در نهمین حراج تهران که عصر امروز برگزار شد ، ۱۴ اثر کلاسیک ایران به حراج گذاشته شد.

تنها اثری که از کمال‌الملک در  این رویداد ارائه شده بود ۷۰۰ میلیون تومان خریداری شد. این اثر پرتره در سال ۱۲۹۲ خلق شده و در سال ۱۳۹۴ نیز در حراج تهران ارائه شده است.

اثری از دوستعلی معیرالممالک دو برابر بیشنه قیمت پیشنهادی خود یعنی ۸۰ میلیون تومان، تابلویی از مجسمه‌ساز معروف ابوالحسن صدیقی که دهکده‌ای کنار رود سن را نشان می‌دهد ۷۰ میلیون، تابلویی از منظره شمال ایران خلق شده توسط محسن سهیلی ۳۸ میلیون، اثری از حسین شیخ ۴۰ میلیون، اثر «زاینده‌رود اصفهان» از عیسی بهادری متعلق به سال ۱۳۱۷، به قیمت ۵۵ میلیون تومان، اثری با تکنیک آبرنگ روی مقوا از سمبات درکیورقیان ۷۵ میلیون، اثر «شبستان مسجد امام اصفهان» از یرواند نهاپتیان که ۹۰ میلیون بیشترین قیمت پیشنهادی آن بود ۱۱۰ میلیون و اثری از محمود زنگنه که ۳۰ تا ۴۰ میلیون قیمت پیشنهادی آن بود ۱۰۰ میلیون تومان چکش خوردند.

اثری از کیخسرو خروش ۲۲۰ میلیون، تابلویی با تکنیک رنگ‌روغن روی گونی از عباس کاتوزیان ۱۵۰ میلیون خریداری شد.

سپس نوبت به چکش‌زنی اثر «پیدایش» محمود فرشچیان رسید که با گواش و آبرنگ روی مقوا در سال ۱۳۷۵ خلق شده بود و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بیشینه قیمت پیشنهادی آن بود. این اثر اما ۹۰۰ میلیون تومان فروش رفت.

اثر سوخت و معرق چرم حسین خطایی با نام «شکار» ۱۶۰ میلیون، تابلویی از حسین زرین‌قلم که ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون قیمت‌گذاری شده بود با اختلاف بالایی به قیمت ۴۲۰ میلیون تومان خریداری شد.

اثری از محمد احصایی که در سال ۱۳۹۱ خلق شده ۶۰۰ میلیون، خریداری شد.

در این میان اثر دیگری از حسین زنده‌رودی با نام «رخ» که ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون قیمت پیشنهادی داشت به فروش نرفت.

اثری با تکنیک اکریلیک و ورق طلا روی بوم اثر جلیل رسولی با نام «بنی آدم اعضای یکدیگرند» با قیمت پایه ۱۹۰ میلیون تومان فروش رفت.

اثری از رضا مافی نیز در نهمین حراج تهران ۱۱۰ میلیون فروش رفت.

یکی از مجسمه‌های مجموعه «هیچ» پرویز تناولی با جنس فایبرگلاس و رنگی‌ تیره که در سال ۲۰۱۳ در کریستیز دبی ارائه شده، نیز ۶۰۰ میلیون چکش خورد.

اثر دیگری از عبدالرضا دریابیگی نیز ۱۳۰ میلیون تومان خریداری شد.

اثر سهراب سپهری که گران‌ترین قیمت پیشنهادی این حراج را یعنی ۵ تا ۶ میلیارد تومان به خود اختصاص داده بود و در سال ۱۳۵۰ خلق شده است، پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فروش رفت.

اثری از حسین کاظمی ۳۰۰ میلیون تومان، تابلویی از محسن وزیری‌مقدم که سال ۲۰۰۹ در کریستیز دبی به حراج گذاشته شده است ۱۰۰ میلیون، اثری از کوروش شیشه‌گران متعلق به سال ۱۳۶۵ به قیمت ۵۵۰ میلیون و تابلویی با تکنیک جوهر و آبرنگ روی مقوا اثر هوشنگ پزشک‌نیا با بیشینه قیمت پیشنهادی خود ۱۲۰ میلیون تومان چکش خوردند.

تابلوی «معما ۵ و ۶» از آیدین آغداشلو که در سال ۱۳۸۸ خلق شده، ۶۵۰ میلیون خریداری شد.

مجسمه‌ای آهنی از مجموعه «ژنرال‌ها» ژازه تباتبایی ۳۴۰ میلیون تومان چکش خورد و تابلوی رنگ روغن روی بوم هانیبال الخاص با نام «انقلاب» زیر کمینه قیمت پیشنهادی خود ۷۵ میلیون تومان فروش رفت.

پرتره‌ای دیگر از مهدی ویشکایی متعلق به سال ۱۳۴۴ که سابقه حضور در حراج تهران را نیز داشته است ۱۶۰ میلیون تومان خریداری شد.

در ادامه مجسمه‌ای سفالی از مجموعه «سیمرغ» پرویز تناولی که اواخر دهه ۴۰ شمسی ساخته شده و ۱۵۰ میلیون بیشترین قیمت پیشنهادی آن بود، ۲۹۰ میلیون تومان به فروش رسید و مجسمه تک نسخه و آهنی بز اثر توکل اسماعیلی ۱۳۰ میلیون خریده شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید