ترامپ: چرا «رسانه‌های جعلی» گاف‌های اوباما را پوشش نمی‌دادند؟

کدخبر: ۲۳۸۹۷۳
اقتصادنیوز؛ دونالدترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت: زمانی که رئیس‌جمهوری اوباما گفت به "۵۷ ایالت" سفر کرده است، رسانه‌های خبری جعلی توجه چندانی به آن نشان ندادند.
ترامپ: چرا «رسانه‌های جعلی» گاف‌های اوباما را پوشش نمی‌دادند؟

به گزارشاقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛‌ رئیس‌جمهوری آمریکا با انتقاد از نحوه پوشش "رسانه‌های جعلی" از خودش به اقدام همین رسانه‌ها در مقابل اشتباه سال ۲۰۰۸ باراک اوباما در کمپین انتخاباتی اشاره کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: زمانی که رئیس‌جمهوری اوباما گفت به "۵۷ ایالت" سفر کرده است، رسانه‌های خبری جعلی توجه چندانی به آن نشان ندادند. می‌توانید تصور کنید که اگر من این را می‌گفتم، داستان سال می‌شد!

او همچنین لورا اینگراهام، مجری خبری فاکس نیوز را تگ کرد. باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در هفته‌های اخیر به کمپین‌های انتخابات کنگره ورود پیدا کرده است و از ترامپ و سیاست‌هایش انتقاد می‌کند و این مجری فاکس نیوز در برنامه جمعه شب به آن پرداخت.

اشتباه اوباما که اینگراهام هم به آنها اشاره کرد، در مه سال ۲۰۰۸ حین رقابت‌ها برای کسب نامزدی حزب دموکرات انجام شد و همان زمان لس آنجلس تایمز آن را پوشش داد.

اوباما گفت: بازگشت به اورگان بسیار فوق‌العاده است. در ۱۵ ماه گذشته، ما به جای جای ایالات متحده سفر کرده‌ایم. تا الان ۵۷ ایالت رفته‌ام؟ فکر می‌کنم یک ایالت دیگر باقی مانده باشد. آلاسکا و هاوایی من حتی اجازه ندارم به آن فکر کنم ولی واقعا دلم می‌خواهد به آنجا بروم اما کارکنان من آن را توجیه‌پذیر نمی‌دانند.

اوباما پس از این سخنان در جمع خبرنگاران به اشتباهش اذعان کرده و گفت که تصادفا شمار قربانیان احتمالی میانمار را نادرست به زبان آورده است. او همچنین گفت که ظاهرا در تعداد ایالت‌ها اشتباه کرده و این نشان می‌دهد که قابلیت کار کردنش با اعداد کاهش یافته است. براساس گزارش تایمز، اوباما در آن زمان ۱۶ ماه بود که در کمپین به سر می‌برد و از سوی رسانه‌ها و شبکه‌های آنلاین هم مورد انتقاد قرار گرفت. حتی پایگاهی خبری هم تصویری از پرچم آمریکا به همراه ۵۷ ستاره منتشر کرد تا به گاف اوباما اشاره کند.

ترامپ پیش از رسیدن به ریاست جمهوری هم همواره موضعی تند و تیز علیه اوباما داشت و حتی معتقد بود که او متولد آمریکا نیست. او نهایتا در کمپین سال ۲۰۱۶ اذعان کرد که رئیس‌جمهوری سابق آمریکا متولد آمریکاست. انتقادات اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا پس از آن مطرح شد که تعداد کشته‌هایی که او از توفان‌های سال‌ گذشته پورتوریکو ارائه داد، زیر سوال رفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید