در دفاع از وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

4/ روحانی: عده‌ای از ارز یارانه‌ای سوء استفاده کردند

کدخبر: ۲۴۷۳۴۸
اقتصادنیوز؛ حسن روحانی در دفاع از رضا رحمانی، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: عده‌ای از ارز یارانه‌ای سوء استفاده کردند.
4/ روحانی: عده‌ای از ارز یارانه‌ای سوء استفاده کردند

به گزارش اقتصادنیوز؛ مهمترین عناوین سخنان رئیس‌جمهوری در دفاع از رضا رحمانی، وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت به شرح زیر است:

- در زمینه صنعت امروز بار بسیار سنگینی بر دوش داریم. علاوه بر بخش صنعت در بخش نیازمندی‌های مردم هماهنگی‌ای که باید این وزارتخانه با بانک مرکزی داشته باشد بسیار اهمیت دارد.

- عده‌ای از ارز یارانه‌ای سوء استفاده کردند. ارز 4200 تومانی در اختیار عده‌ای گذاشتیم اما برخی سوء استفاده کردند.

- اکثر بازرگانان و مغازه‌داران افرادی سالم و دلسوز برای کشور هستند اما همه یک اقلیت سوء استفاده‌‌گر داریم.

- این وزارتخانه کلیدی است. به رحمانی گفتم اگر در بعضی از سمت‌ها ابوذر و سلمان را هم به کار گرفتی یک سال بعد عوضش کن. در جامعه ما آدم سالم را عده‌ای دیگر با طواف معکوس فاسد می‌کنند.

- رحمانی از جنس پارلمان است و نماینده بوده است. من تذکرات و سوالاتی را که در مجلس بود خواندم. همیشه منصفانه بوده است، اگر نقد هم کرده منصفانه نقد کرده است.

- امروز وزارتخانه مهم صمت بار سنگینی بر دوش داردy چرا که علاوه بر بخش صنعت و تولید، در حوزه تامین نیازمندی‌های مردم و کالاهایی که باید در اختیار آنها قرار بگیرد و همچنین هماهنگی‌هایی که باید با بانک مرکزی صورت بگیرد، نقش مهمی دارد.

- در ماه‌های گذشته عده‌ای از ارز یارانه‌ای سوء استفاده کردند. گرچه اکثر تجار، بازرگانان، صادرکنندگان و واردکنندگان، مغازه‌داران و بنگاه‌داران کشور از افراد دلسوز هستند، اما در جاهایی عده‌ای سوء استفاده‌گر نیز پیدا می‌شوند.

- در جلسه‌ای که با آقای رحمانی داشته‌ام، به او گفتم که در این وزارتخانه در برخی از سمت‌ها، هر کسی را که قرار دادی، حتی اگر ابوذر و سلمان هم بودند، بعد از یک سال او را عوض کن؛ چرا که متاسفانه در جامعه ما فرد سالم را عده‌ای دیگر آلوده می‌کنند و آنقدر دور او می‌گردند و طواف معکوس می کنند که آن فرد را در یک منجلابی قرار می‌دهند. در این زمینه باید حواسمان جمع باشد.

- بسیاری از نمایندگان مجلس آقای رحمانی را به خوبی می‌شناسند و من معتقدم که او به خوبی می‌تواند بار صمت را بر دوش بکشد؛ چراکه فردی صالح و دلسوز است و  ان‌شاء الله با تلاش و کوشش او می‌توانیم شرایط بهتری برای مردم در این حوزه فراهم کنیم.

- در جلسه امروز نمایندگان مجلس نیز باید در بیان نطق‌های خود بگویند که این وزرا باید در دوران مسئولیت خود چه کنند و چه مسئولیت سنگینی را بر دوش گرفته‌اند؟

- همواره دو موضوع برای مسئولان کشور اصل قرار داشته است؛ یکی رضای خود را و دیگری رضایت مردم و تمام احکام و وظایف و تلاش‌های مسئولان ذیل این دو اصل تعریف می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید