پاسخ بذرپاش به حواشی سوابقش در ریاست دیوان محاسبات: قسم می‌خورم کوتاه نمی‌آیم، شوخی هم ندارم /قالیباف: رقابت مومنانه بود

کدخبر: ۳۵۲۱۴۶
مراسم تودیع و معارفه رئیس قدیم و جدید دیوان محاسبات با حضور محمدباقر قالیباف برگزار شد.
پاسخ بذرپاش به حواشی سوابقش در ریاست دیوان محاسبات: قسم می‌خورم کوتاه نمی‌آیم، شوخی هم ندارم /قالیباف: رقابت مومنانه بود

به گزارش اقتصادنیوز، در میانه حرف و حدیث ها بر سر ریاست مهرداد بذرپاش بر دیوان محاسبات و تاکید برخی چهره های سیاسی از جمله احمد توکلی بر غیرقانونی بودن حضور او در این جایگاه، مراسم تودیع و معارفهروسای قدیم و جدید دیوان محاسبات کشور صبح امروز (دوشنبه ۶ مرداد) با حضور محمدباقر قالیباف برگزار شد. 

مهرداد بذرپاش هفته گذشته با ۱۵۸ رأی مثبت به ‌عنوان رئیس دیوان محاسبات و علی کامیار نیز به عنوان دادستان این دیوان انتخاب شده بودند.

در همین رابطه بخوانید؛

رویارویی علنی احمد توکلی و قالیباف بر سر پرونده ریاست بذرپاش بر دیوان محاسبات

در این مراسم که برخی نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های عادل آذر در مجموعه دیوان محاسبات، حکم مسئولیت را به مهرداد بذرپاش اهدا کرد.

بذرپاش: پاسداری از بیت المال ماموریت اصلی دیوان محاسبات است

رئیس دیوان محاسبات پاسداری از بیت المال را ماموریت اصلی دیوان محاسبات عنوان کرد و گفت که نظارت دقیق بر مبنای قانون و سختگیرانه در دستور کار دیوان محاسبات قرار خواهد گرفت.

1

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل و دادستان دیوان محاسبات کشور که صبح امروز دوشنبه برگزار شد، با اشاره به برخی حواشی ایجاد شده در روزهای اخیر در مورد سوابق خود گفت: کلکسیونی از حرف ها زده شد. بعضی دلسوز بودند و برخی احتمالا نگران شدند. من از همه آنها گذشتم و به خون پدر شهیدم قسم یاد می کنم و با خدای خود عهد می بندم که ایستاده ام و ذره ای از حقوق مردم و بیت المال کوتاه نمی آیم و اجازه نمی دهم به کسی به اسم عدالت خواهی ظلم شود.

وی افزود: با ما کار سیاسی کردند، ولی من در اینجا کار سیاسی نخواهم کرد، ولی نظارت دقیق بر مبنای قانون و سختگیرانه را پیش می گیرم زیرا پای بیت المال در میان است و شوخی ندارم و پاسداری از بیت المال هم ماموریت اصلی دیوان است که باید در سخت ترین شرایط آن را رعایت کنیم.

 

قالیباف: رقابت بر سر کاندیداهای دیوان محاسبات مومنانه بود

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تکریم و معارفه رئیس قدیم و جدید دیوان محاسبات که صبح امروز برگزار شد، گفت: مجلس یازدهم زمانی شکل گرفت که در شرایط سخت است و مردم سختی‌هایی را تحمل می‌‌کنند که این تحمل از روی نجابت و برای انقلاب است.

2

وی ادامه داد: مردم توقع دارند که مشکلات را به هم پاس ندهیم، مردم حاکمیت را یکپارچه می‌دانند، مردم باید یک عمل و حرف از مسولان ببینند و غیر از تسهیل مشکلات از مسولان چیزی نمی‌پذیرند.

رئیس مجلس تصریح کرد: فرآیند انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات براساس قانون پیش رفت و رقابت جدی و مومنانه در کمیسیون برنامه بودجه مجلس شکل گرفت و کاندیداهای ریاست و دادستان دیوان به صحن پارلمان معرفی شدند.

قالیباف اضافه کرد: در مجلس یازدهم اولویت بر نظارت داریم و کشور نیز امروز بیش از گذشته بر نظارت نیاز دارد.

 

کامیار: دیوان محاسبات در تامین بودجه نباید وابسته به دستگاه اجرایی باشد

علی کامیار  در مراسم تودیع و معارفه دادستان دیوان محاسبات کشور، اظهار داشت: مجلس قوی و انقلابی، دیوان محاسبات قوی و انقلابی را می‌طلبد و نباید اجازه دهیم رانت خواران و سودجویان به اموال بیت المال دست‌درازی کنند و اجازه ندهیم که این افراد از هر راهی به سرمایه‌های سیاه خود بیفزایند.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی دشمنان برهم‌زدن نظام اقتصادی جمهوری اسلامی است و اگر صبر و مقاومت ملت ایران و درایت مقام معظم رهبری نبود مسلما دشمنان تاکنون به اهداف خود در این زمینه می رسیدند.

دادستان دیوان محاسبات کشور ادامه داد: در دو اصل قانون اساسی، نظارت بر بیت المال بر عهده دیوان محاسبات گذاشته شده است و بر این اساس باید به تقویت دیوان محاسبات توجه ویژه شود.

کامیار افزود: وابستگی اقتصاد به دولت یکی از مشکلات کشور است و اگر دولت به درستی عمل کند بخش زیادی از روند اقتصادی در مسیر درست قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: مجلس باید یک اطمینان بخشی در نظام اقتصادی را به مردم نشان دهد تا دیگر شاهد بی ثباتی اقتصادی و گرانی های افسارگسیخته نباشیم و در این راستا لازم است که مجلس بر عملکرد مالی دولت نظارت بیشتری داشته باشد و دولت هم باید مطابق با قوانین عمل کند.

دادستان دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه بزرگی بی حد دولت مانع چابکی و تصمیم‌گیری به‌موقع شده، گفت: این امر تبعات زیادی را به بار می آورد و برای برون رفت از این مشکلات باید مجلس بر عملکرد مالی دولت نظارت بیشتری داشته باشد.

کامیار با اشاره به اهمیت استقلال و تقویت دیوان محاسبات کشور خاطرنشان کرد: همچنین استقلال مالی دیوان محاسبات باید عملیاتی شود و نباید دیوان محاسبات در تامین بودجه دچار مشکل و در انتظار دولت و وابسته به دستگاه اجرایی باشد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید