خواسته‌های فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس از رزم حسینی

کدخبر: ۳۶۳۸۶۴
رایزنی های وزیرپیشنهادی وزارت صنعت،معدن و تجارت برای تصدی کرسی این وزارتخانه آغاز شد.
خواسته‌های فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس از رزم حسینی

 به گزارش اقتصادنیوز؛ علیرضا رزم حسینی در اولین حضور خود در جمع نمایندگان مجلس به فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس حضور پیدا کرد و در این نشست برنامه‌های خود را تشریح کرد.

«نظارت بر بازار»، «تأمین اقلام اساسی به خصوص در حوزه سبد خانوار، رسیدگی به «وضعیت فروش خودرو و قیمت‌های غیرقانونی»  و «عدم اجرای تعهدات خودروسازان»،  از مهمترین خواسته‌های نمایندگان از وزارت صمت است.

مجتبی یوسفی با تشریح نشست فراکسیون انقلاب اسلامی عنوان کرد: جلسات این فراکسیون درباره موضوعات اصلی کشور برگزار می‌شود که در جلسه امروز نیز برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بررسی شد.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی افزود: این جلسه نیز با حضور اعضای فراکسیون و رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی صمت برگزار شد که نمایندگان دغدغه‌های خود در حوزه معیشت که اولویت اول مجلس یازدهم است را مطرح کردند.

وی با اشاره به برخی تأکیدات نمایندگان در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: «نظارت بر بازار»، «تأمین اقلام اساسی به خصوص در حوزه سبد خانوار، رسیدگی به «وضعیت فروش خودرو و قیمت‌های غیرقانونی»  و «عدم اجرای تعهدات خودروسازان»،  از مهمترین خواسته‌های است نمایندگان از وزارت صنعت، معدن و تجارت دارند.

نیاز به برنامه‌ریزی برای حمایت از تولید

این نماینده مردم در مجلس یازدهم به خبرگزاری خانه ملت گفت: باید برای حمایت از تولیدکنندگان برنامه‌ریزی اساسی صورت گرفته و تکمیل زنجیره ارزش افزوده؛ یعنی فاصله گرفتن از خام فروشی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب در دستور کار قرار گیرد ضمن اینکه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید بر اساس افق ۱۴۰۴ پیگیری شود.

وی با تأکید بر اهمیت تکمیل زنجیره ارزش افزوده صنعت فولاد، عنوان کرد: معادن کشور به عنوان خوراک و مواد اولیه شرکت های فولادی هستند اما مدیریت مناسبی ندارند و به علت نگاه خاص مدیریتی بسیاری از صنایع وابسته خود از جمله لوازم خانگی را دچار مشکل کرده‌اند.

یوسفی در ادامه با بیان اینکه ۴ سامانه نظارتی در اختیار قانونگذار است که وزارت صمت باید در چارچوب آنها فعالیت کند، گفت: در این جلسه وزیر پیشنهادی صمت برنامه‌های خود جهت تصدی وزارتخانه را ارائه کرد و تعهد داد بی‌برنامگی در حوزه نظارت بازار را مدیریت کرده و در حوزه تولید برنامه‌ریزی مناسب داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: برخی نمایندگان به سابقه کم رزم‌حسینی در حوزه وزارت صمت اشاره کردند اما عده دیگری از نمایندگان بر این اعتقاد بودند که سابقه وی در بخش خصوصی و به عنوان یک تولیدکننده می‌تواند به حوزه تولید کمک کند.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فضای جلسه این فراکسیون برای بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، منطقی و کارشناسی و فارغ از نظرات سیاسی بود و صرفا دغدغه‌های نمایندگان مطرح شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید