رصد مشکلات واحدهای تولیدی

کدخبر: ۳۶۴۸۳۰
دولت باید تامین مواد اولیه تولید را از واردات هر کالای دیگری متمایز کند و بر این اساس هر آنچه که مسیر تامین مواد اولیه خدشه را با مشکل مواجه می کند از ببن ببرد.
رصد مشکلات واحدهای تولیدی

اقتصادنیوز؛‌ رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف تهران افزود: سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه مشکل اصلی واحدهای صنفی تولیدی است.

علی اژدرکش در مورد مشکلات واحدهای تولیدی اصناف گفت: افزایش قیمت ارز مشکلات زیادی را در بخش تامین مواد اولیه برای واحدهای تولیدی بوجود آورده است و وابستگی مواد اولیه به نرخ ارز شرایط ناپایداری را برای تولید رقم زده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف تهران به خبرگزاری فارس عنوان کرد: افزایش قیمت ارز و بخشنامه ها و تصمیمات بانک مرکزی باعث مشکلاتی در تامین مواد اولیه و به عبارتی کمبود آن شده است و این مسائل موجب افزایش قمیت مواد اولیه شده است.

این فعال اقتصادی بیان داشت: شرایط فعلی اقتصادی باعث شده تا خریدهای اصناف به صورت نقدی انجام شود و خرید به شیوه سابق و اعتباری وجود ندارد لذا خرید نقدی نیازمند سرمایه در گردش است و با توجه به افزایش قیمت ارز و افزایش قیمت مواد اولیه واحدهای تولیدی صنوف نیازمند افزایش چند برابری سرمایه در گردش هستند.

وی افزود: افزایش سرمایه در گردش نیز برای واحدهای تولیدی با توجه به شرایط فعلی اقتصاد و عدم حمایت امکان پذیر نیست.

اژدرکش با بیان اینکه شرایط اقتصادی، افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی قدرت خرید مردم را کاهش داده است گفت: با کاهش قدرت خرید مردم اصناف ضعیف تر می شوند و این موضوع مشکل اقتصادی عدیده ای را بوجود خواهد آورد.

وی بیان داشت: دولت باید تامین مواد اولیه تولید را از واردات هر کالای دیگری متمایز کند و بر این اساس هر آنچه که در تامین مواد اولیه خدشه وارد می کند را باید کنار بزند.

اژدرکش با تاکید بر تقویت داشته های فعلی بیان داشت: لذا ضمن حفظ ثبات بازار و تامین مواد اولیه باید نگاه خود را به تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی معطوف کنیم تا واحدهای صنفی و تولیدی در شرایط سخت فعلی اقتصاد بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید