اختلاف قیمت نرخ مصوب تا بازار روغن چقدر است؟

کدخبر: ۳۷۷۲۵۷
اقتصادنیوز : در حالی که قیمت مصوب روغن نباتی ۸ هزار و ۵۰ تومان تا ۸ هزار و ۲۵۰ تومان است در بازار ۱۰ هزار تومان تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می رسد.
اختلاف قیمت نرخ مصوب تا بازار روغن چقدر است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ،در ماه های گذشته بازار روغن نباتی با کمبود  مواجه بود که این امر منجر به احتکار، گران فروشی و فروش اجباری محصولات دیگر در کنار روغن نباتی شد.

در روزهای اخیر با تامین روغن خام مورد نیاز کارخانجات روغن نباتی در فروشگاه های افزایش یافته است هر چند هنوز این محصول در همه فروشگاه های وجود ندارد اما از نکات تعجب برانگیز در این ارتباط تفاوت قیمت روغن در بازار با قیمت های اعلام شده در سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است.

در حالی که قیمت مصوب روغن نباتی ۸ هزار و ۵۰ تومان تا ۸ هزار و ۲۵۰ تومان است در بازار ۱۰ هزار تومان تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می رسد.

 عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه مشکلی در تأمین مواد اولیه کارخانجات روغن وجود ندارد، در این ارتباط اظهار داشت: هفته گذشته ۱۲۰ هزار تن مواد اولیه خام روغن به کشور وارد شد.

دبیر ستاد تنظیم بازار تصریح کرد: در مورد روغن جامد مصرفی خانوار هنوز مشکلاتی وجود دارد که با تلاش‌های صورت‌گرفته هر چه زودتر مسائل حل می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید