پیش‌بینی 7 تحلیل‌گر از وضعیت امروز بورس تهران + جدول

کدخبر: ۳۷۹۱۹۵
اقتصادنیوز: هیج‌یک از تحلیل‌گرانی در یک نظرخواهی شرکت کرده‌اند، وضعیت شاخص بورس تهران در 25 آذرماه را مثبت ارزیابی نکرده است.
پیش‌بینی 7 تحلیل‌گر از وضعیت امروز بورس تهران + جدول

به گزارش اقتصادنیوز با توجه به رشد بازار سرمایه طی دو هفته اخیر انتظار اصلاح در بازار وجود داشت و همین امر نیز در هفته‌های اخیر رخ داده است. درحالی که اکثر نماد ها روز گذشته صف فروش شدند تقاضا برای آن ها وجود داشت و در اواخر باز حجم صف فروش کمتر شد که حجم معاملات گواه این موضوع است. انتظار می رود بازار امروز متعادل تر از روز گذشته باشد و احتمال می رود در اخرین روز کاری این هفته روند صعودی آغاز شود. 

برخی تحلیل‌گران تاکید می‌کنند: با توجه به جریان افتاد قضیه fatf و تاثیر آن بر نرخ دلار،‌ و نزدیک شدن به پایان سال مالی کارگزاری و تسویه اعتبار ها و همچنین رسیدن به پایان سال مالی بعضی از شرکت های سرمایه گذاری، شاهد افزایش فشار فروش و منفی شدن بازار در روز گذشته بودیم. انتظار می رود بازار امروز نیز به مانند روز گذشته منفی باشد اما تقاضا نیز برای خرید سهام وجود دارد. در کوتاه مدت در محدوده یک میلیون و 500 تا یک میلیون و 600 هزار واحد حرکت میکند و بالای خاصی ندارد اما در بلند مدت روند بازار صعودی خواهد بود. 

برخی دیگر از کارشناسان هم تصریح می‌کنند: شاید بتوان گفت بازار سرمایه پس از رشد عجیب اوایل سال  و ریزش عجیب تر پس ازآن  به یک ثبات نسبی دست پیدا کرده است و به نوعی می توان گفت از تحلیل پذیری بیشتری نسبت به چند ماه گذشته برخوردار است. شایعات مربوط به کاهش نرخ ارز و همچنین رسیدن بسیاری از سهم ها به قیمت تعادلی عرضه را در بازار بیشتر کرده است . روند کلی بازار سرمایه را می توان متعادل همراه با رشد گروه هایی که سود خوبی شناسایی کرده اند و نزول گروه های دیگر پیش بینی کرد. بازار امروز در ابتدا با فشار فروش و به مرور به سمت تعادل ارزیابی می شود.

فاکتورهای تاثیرگذار زیادی در  روند آینده بازار سرمایه وجود دارد که همین موضوع پیش بینی روند پش رو سخت کرده است. اما حرکت شارپی را چه در روند صعودی و چه در روند نزولی نمی توان متصور بود و احتمالا بازار شاهد یک تعادل فرسایشی خواهد بود. مشخصا سرمایه گذاری در شرایط موجود برای افرادی که علم کافی تحلیل را ندارند با ریسک بالایی همراه خواهد بود. بازار امروز باز هم با فشار فروش همراه خواهد بود مگر اینکه حمایت کلی خوبی از سهم های بزرگ صورت پذیرد

پیشبینی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید