قیمت واقعی دلار در بازار چند؟

کدخبر: ۳۷۹۹۹۴
برخی فاکتورها مانند تورم پول داخلی، تورم پول خارجی، تعداد سال‌هایی که تعدیل نشده، عرضه و تقاضا، حجم نقدینگی که اقتصاد را تحت تاثیر قرار می دهد را باید در محاسبه قیمت دلار در نظر گرفت.
قیمت واقعی دلار در بازار چند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، نرخ دلار در حالی در سقف کانال ۲۵ هزار تومان قرار دارد که محاسبات نشان می‌دهد قیمت این ارز در بازار تحت تاثیر عوامل سیاسی بالاتر از نرخ واقعی است.

 بهاءالدین حسینی هاشمی ، کارشناس اقتصادی و مقام اسبق بانکی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره نرخ واقعی دلار گفت: در مجموع برخی فاکتورها مانند تورم پول داخلی، تورم پول خارجی،  تعداد سال‌هایی که تعدیل نشده، عرضه و تقاضا، حجم نقدینگی که اقتصاد را تحت تاثیر قرار می دهد را باید در محاسبه قیمت دلار در نظر گرفت.

حسینی هاشمی

 وی ادامه داد: در نهایت کارشناسان قیمت ارز را زیر ۲۰ هزار تومان در نظر می گیرند که به اعتقاده بنده این عدد بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان خواهد بود .

وی در توضیح این مطلب که چه زمانی ممکن است قیمت دلار در بازار واقعی شود؟ گفت: اگر ایران با پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف شرایط عادی بانکی را پیدا کند و تحریم نیز در دور جدید مذاکرات رفع شود چنین اتفاقی رخ خواهد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید