به محیط زیست احترام بگذاریم؛

کوکاکولا با قوطی کاغذی به کمک طبیعت می‌آید

کدخبر: ۳۹۳۲۱۰
شرکت نوشابه کوکاکولا اعلام کرده که بطری های خود را کاغذی کند.
کوکاکولا با قوطی کاغذی به کمک طبیعت می‌آید

براساس گزارش اقتصادنیوز به نقل از بی بی سی، Coca-Cola  قرار است بطری کاغذی را به عنوان بخشی از پیشنهاد طولانی مدت آزمایش کند تا پلاستیک را به طور کامل از بسته بندی خود حذف کند.

نمونه اولیه توسط یک شرکت دانمارکی از یک پوسته کاغذی فوق العاده مستحکم ساخته شده است که هنوز حاوی یک آستر پلاستیکی نازک است.

اما هدف ایجاد یک بطری 100٪ قابل بازیافت و بدون پلاستیک است که بتواند از خروج گاز از نوشیدنی های گازدار جلوگیری کند.

همچنین باید اطمینان حاصل کنند که هیچ الیافی به داخل مایع نمی ریزد.

کوکاکولا

این می تواند خطر تغییر در طعم نوشیدنی را ایجاد کند - یا به طور بالقوه ممکن است تحت بررسی های بهداشتی و ایمنی قرار گیرد.

اما غول های صنعت از این طرح حمایت می کنند. به عنوان مثال کوکاکولا هدف تولید صفر پسماند را تا سال 2030 تعیین کرده است.

سال گذشته کوکاکولا توسط گروه خیریه Break Free From  پلاستیک در رتبه اول آلوده کننده پلاستیک در جهان قرار گرفت و سایر تولیدکنندگان نوشیدنی پپسی و نستله بعد از این شرکت قرار گرفتند.

پلاستیک صفر

مایکل میکلسن ، مدیر بازرگانی شرکت ، می گوید که بطری ها از یک تکه ماده مبتنی بر الیاف کاغذ تشکیل می شوند تا به آنها قدرت بدهند.

او افزود: "این حقیقت بخشی از راز است. با ترکیبی هوشمندانه از طراحی محصول و ترکیب فیبر قوی ، این همان چیزی است که باعث می شود تحت فشار شکسته نشوید."

آزمایشات کوکاکولا اولین آزمایش در دنیای واقعی است که آیا این فناوری از لجستیک حمل و نقل مواد غذایی به سختی پشتیبانی می کند یا خیر.

کوکاکولا

ماندگاری طولانی مدت

به گفته فین اسلاتر ، ویرایشگر دیجیتال مجله Packaging Europe ، حتی اگر این آزمایشات به خوبی انجام شود ، بطری های کاغذی "برای مدتی یک محصول خوب" خواهند بود.

وی توضیح داد: بطری های کاغذی برای علاقه مند بسته بندی های نوآوری مانند ما واقعاً هیجان انگیز هستند ، اما مفاهیم آزمایشی اینچنینی چند سالی است که دست به دست می شوند بدون آنکه به صورت گسترده ای حرکتی در آن ها انجام شوند."

کوکاکولا

او گفت: بطری های پلاستیکی در صنعت جاسازی شده و در بسیاری از کشورها به طور گسترده بازیافت می شوند. افزایش مقیاس برای جایگزینی آن زیرساخت یک چالش بزرگ است.

همچنین یک مسئله دیگر هزینه است. بطری های پلاستیکی ارزان و  موثر هستند و این دلیلی می شود که سخت تر می توان از آن ها دست کشید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید