منبع درآمد انگلیس برای هزینه‌های کرونا کجاست؟

کدخبر: ۳۹۴۵۶۳
وزیر اقتصاد انگلیس قصد دارد تا با افزایش مالیات بر درآمد شرکت‌ها هزینه های مربوط به مقابله با همه گیری کرونا در این کشور را تأمین کند.
منبع درآمد انگلیس برای هزینه‌های کرونا کجاست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، راشاتودی اعلام کرد، گزارشات حاکی از آن است که ریشی سوناک، وزیر اقتصاد انگلیس، قصد دارد تا از محل افزایش مالیات بر درآمد شرکت ها هزینه های مربوط به مقابله با تبعات شیوع ویروس کرونا در این کشور را تأمین کند.

در واقع انتظار می رود دولت انگلیس مالیات شرکت ها را از 19 درصد به 23 درصد افزایش دهد.

البته قرار است این تصمیم دولت لندن حدود 2 هفته دیگر و در روز 3 مارس به صورت رسمی اعلام شود. این اقدام باعث خواهد شد تا 16.8 میلیارد دلار معادل 12 میلیارد پوند به درآمدهای دولت انگلیس اضافه شود.

یک منبع آگاه در این باره گفت: میزان افزایش مالیات بر شرکت ها بیشتر از میزان مورد انتظار است و قرار است بر همین منوال تخصیص کمک های اقتصادی برای مقابله با تبعات کورنا نیز مدت زمان بیشتری ادامه یابد.

قرار است این روند افزایش تدریجی مالیات بر شرکت ها پاییز آینده آغاز شود و و همین امر دست دولت انگلیس را در بدست اوردن بودجه بیشتر و ارائه وام های بیشتر کرونایی باز خواهد کرد.

ماه گذشته میلادی دولت انگلیس از برنامه خود برای اجرای یک بسته کمک اقتصادی 6.2 میلیارد دلاری برای حمایت از شرکت‌هایی که به خاطر کرونا آسیب دیده‌اند خبر داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید