رفتار نوسانی متغیرهای خطرناک کرونا؛

وخامت آمار بیماران بدحال کرونا در ایران +اینفو

کدخبر: ۳۹۶۶۵۸
در 12 اسفندماه باوجود آنکه آمارهای کرونایی در کشور روندی نزولی داشته اما هنوز ابتلای روزانه در حد خطرناکی قرار دارد.
 وخامت آمار بیماران بدحال کرونا در ایران +اینفو

به گزارش اقتصادنیوز، در 12 اسفندماه در ادامه رفتار نوسانی آمارهای کرونایی در کشور، متغیر های نگران کننده این بیماری مسیری نزولی را  به ثبت رساندند. با این وجود هنوز شمار مبتلایان بالاتر از حد 8 هزار و 400 نفر قرار گرفته است. 

آمار کرونا در ایران

براساس آمارهای رسمی اعلام شده، شمار مبتلایان روزانه بیماری کرونا در کشور با 0.18 درصد افت نسبت به روز گذشته به 8 هزار و 495 نفر رسید.

در روز جاری همچنین 784 نفر در بیمارستان ها بستری شدند که نسبت به رقم ثبت شده در روز قبل 3.45 درصد افت را نشان می دهد.

در میان رشدهای روزانه این بیماری در ایران، متغیر فوتی های روزانه بیشترین افت را داشته است.

این متغیر در شرایطی که در روز گذشته به قله دوماه اخیر خود رسیده بود اما امروز 20.4 درصد افت کرد و به 86 نفر تنزل پیدا کرد. این اتفاق پس از 4 روز افزایش در این شاخص رقم خورده است. مرور دقیقتر آمارها نشان از آن دارد تعداد جانباختگان این بیماری همواره روندی نوسانی داشته و این تناوب آماری در امروز سبب کاهش حد مرگ و میر در ایران شده است.

 تنها متغیری که در ایران مسیر صعودی خود را حفظ کرده، آمار مربوط به بیماران بدحال کرونایی است. این شاخص در کشور به جز روز گذشته که اندکی کاهش پیداکرده بود  8 روز است که مسیری افزایشی دارد.

کرونا

آمار کرونا در جهان

در میان آمارهای کرونایی جهان نیز این روند نوسانی در بخش مرگ ومیر به چشم می خورد. در این آمار ها مبتلایان نسبت به روز گذشته 2.3 درد کاهش پیداکرده اما شمار مرگ ومیر در جهان برخلاف روزهای گذشته رفتاری صعودی را ثبت کرده است.

رشد این متغیر در روز گذشته 16.7 درصد بوده با این حال این بالاترین رشد روزانه در جهان نیست. این رکورد مربوط به  آمار بهبودیافتگان روزانه این بیماری است. درهمین خصوص در جهان شمار این متغیر نسبت به روز گذشته 51 درصد جهش داشته و از این حیث بیشترین رشد را در میان آمارها دارد.

مقایسه آمار بیماران بدحال در ایران و جهان نشان از یک تفاوت مهم در این متغیر دارد. بررسی ها نشان میدهد در حالی که این شاخص در ایران روندی صعودی را ثبت کرده اما مسیر آن در آمارهای جهانی رفتاری نزولی داشته است. در همین خصوص این متغیر نسبت به روز گذشته 0.13 درصد کاهش پیدا کرده و اکنون در حد 90  هزار و 183 نفر قرار دارد.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید