لایو اینستاگرامی، رئیس سازمان برنامه و بودجه

با یک فرمول نمی توان حقوق همه بازنشستگان را اصلاح کرد / پیش بینی اعتبار 90 هزار میلیاردی برای اجرای قانون یکسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

کدخبر: ۴۰۳۹۵۴
اقتصادنیوز :‌رئیس سازمان برنامه و بودجه در لایو اینستاگرام صفحه شخصی خود به سوالات بازنشستگان لشکری،کشوری و تامین اجتماعی پاسخ داد.
با یک فرمول نمی توان حقوق همه بازنشستگان را اصلاح کرد / پیش بینی اعتبار 90 هزار میلیاردی برای اجرای قانون یکسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش اقتصادنیوز ، لایو اینستاگرامی محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی وی به آدرس (mb_nobakht) از دقایقی قبل آغاز شد.

وی به سوالات بازنشستگان لشکری،کشوری و تامین اجتماعی پاسخ می‌دهد. 

untitled

نوبخت در این گفتگو زنده با اشاره به این که طی این مدت نظام پرداخت بازنشستگان کشور را اصلاح کردیم گفت :‌این اصلاح لازم بود اما نمی توان با یک فرمول  همه حقوق بازنشستگان را اصلاح کرد . 

وی با اشاره به این که برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان سال گذشته 50 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که از این رقم 32 هزار میلیارد به بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص پیدا کرد گفت :‌در سال 1400 برای اجرای این قانون 90 هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص پیدا کرد . 

 رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه اظهار داشت: از مهرماه ۱۳۹۹ حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری بر طبق فرمول ۹۰ درصد به انجام رسید. یعنی اینکه هر بازنشسته باید حداقل ۹۰ درصد حقوق شاغلین هم طبقه و همتراز خود را دریافت کند. بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان هم در بودجه سال ۱۴۰۰ برای بازنشستگان مشمول تامین اجتماعی در نظر گرفته شد.

نوبخت تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور مصمم است با همفکری و مشورت نمایندگان بازنشستگان کشوری و لشکری، لایحه دائمی شدن یکسان سازی بازنشستگان را در قالب لایحه دو فوریتی تقدیم مجلس شورای اسلامی کند.

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید