آمریکا در حال رایزنی با گروه 20 است

کف مالیاتی برای شرکت ها و سرمایه گذاران

کدخبر: ۴۰۴۲۹۵
اقتصاد نیوز: آمریکا به دنبال تعیین یک خط مالیاتی حداقلی در همه کشورها عضو گروه بیست است.
کف مالیاتی برای شرکت ها و سرمایه گذاران

به گزارش اقتصاد نیوز،رقابت برای جذب سرمایه ها موجب شده کشورها در کاهش نرخ مالیاتی برای سرمایه گذاران مسابقه بگذارند اما خبرها حکایت از آن دارد که دولت جدید آمریکا با پیشنهاد یک طرح به دنبال پایان دادن به این مسابقه است.

به گزارش کیتکو نیوز،خزانه‌داری آمریکا +در حال مذاکره با کشورهای گروه G20 برای اعمال حداقل نرخ مالیاتی است، تا از این طریق بازدهی اقتصادی در کشورها را افزایش دهد، اما عده‌ای این اقدام را موجب افزایش کنترل دولتی بر بازار دانسته و نسبت به پیامدهای آن خوشبین نیستند.

خزانه‌داری آمریکا  سعی در کاهش نرخ مالیات برای برخی از شرکت‌های بزرگ تجاری را دارد. جانت یلن وزیر خزانه‌‌داری آمریکا اخیرا اعلام کرده که در حال مذاکره با کشورهای گروه G20 است تا آن‌ها را مجاب به اعمال حداقل نرخ مالیات برای تعدادی از شرکت‌های بزرگ تجاری نماید. وقتی نرخ مالیات برای نوعی فعالیت تجاری در یک کشور از کشور دیگر بیشتر باشد، سرمایه‌گذاران تمایل پیدا می‌کنند که فعالیت‌های خود را به کشور با نرخ پایین‌تر منتقل نمایند. از این رو در رقابت اقتصادی بین کشورها برای جذب سرمایه، هر کدام سعی خواهند کرد، نرخ مالیاتی کمتری را اعمال کنند. از طرفی اعمال مالیات که راه منطقی تامین مخارج دولت است، بخشی از کارایی بازار را مختل کرده و سطح رفاه کل جامعه را کاهش می‌دهد. "جانت یلن"، معقتد است، اعمال حداقل نرخ مالیات رقابت برای جذب سرمایه را پایان داده و موجب رونق اقتصادی همه کشورهای عضو G20 خواهد شد.
اما عده‌ای نسبت به پیامدهای این امر خوشبین نیستند. آن‌ها معتقدند که با توجه به قدرت زیاد دولت، با اعمال حداقل نرخ مالیات حوزه فعالیت‌های دولت آمریکا در بیرون از مرزهای این کشور افزایش یافته و قدرت و توانایی کنترل آن را افزایش می‌دهد. آن‌ها معتقدند این امر از جهت نظری درست است، اما پیامدهای آن ویرانگر خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید