عضو هیئت رییسه اتاق تهران پاسخ داد

قیمت واکسن بخش خصوصی چند است؟

کدخبر: ۴۰۷۰۳۸
اقتصادنیوز:‌عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی تهران توضیحاتی را درباره واردات واکسن توسط بخش خصوصی ارائه کرد.
قیمت واکسن بخش خصوصی چند است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ناصر ریاحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون آنچه که مورد برنامه ریزی قرار گرفته واردات تعدادی واکسن از سوی فعالان بخش خصوصی برای کارگران و پرسنل خطوط تولید کشور است که خوشبختانه اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفته و امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد واردات این واکسن‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه نیروی کار امروز رکن اساسی واحدهای اقتصادی و تولیدی به شمار می‌رود، بیان کرد: در بسیاری از شرکت‌های بزرگ، نیروی کار در تراز مالی شرکت به عنوان بخشی از سرمایه مدنظر قرار می‌گیرد و ما نیز در ایران باید چنین دیدگاهی نسبت به نیروی کار داشته باشیم و تلاش کنیم شرایط برای فعالیت آنها فراهم شود.

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو ادامه داد: وقتی نیروی کاری در محل کار خود حاضر نشود، قطعا میزان زیان کارفرما بسیار بالا خواهد بود. در دوره کرونا نیز ما دیدیم که فشار بر نیروی کار بسیار بالا رفته و آنها با دشواری زیاد برای تامین نیازهای مردم و سرپا ماندن خطوط تولید فعالیت کردند.

ریاحی با بیان اینکه تامین هزینه واکسن کرونا نیروهای تولید از هزینه‌های جاری کرونا بسیار بیشتر خواهد بود، توضیح داد: در حال حاضر وقتی در یک خط تولیدی، جواب تست یکی از نیروها مثبت می‌شود، رئیس شرکت یا مدیرکارخانه باید از تمام افراد فعال در آن خط تست کرونا بگیرد که قطعا هزینه بالایی خواهد داشت و از سوی دیگر درگیری نیروی کار با کرونا نیز به سرمایه انسانی آسیب فراوانی می‌زند.

وی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد واکسن وارداتی بخش خصوصی عددی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان قیمت خواهد داشت و با توجه به شرایطی که تشریح شد، به نظر می‌رسد بهترین گزینه برای کارفرما تامین هزینه این واکسن و تزریق آن به نیروی کار است تا هم بخش مهمی از جامعه واکسینه شوند و هم فشار مالی بر کارگران وارد نشود.

به گزارش ایسنا، امروز مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد که بخش خصوصی موفق شده قرارداد واردات ۶ میلیون دوز واکسن را نهایی کند.

دولت چند هفته قبل به این بخش مجوز داده بود تا در صورت امکان از تمام مسیرهای ممکن به کشور واکسن وارد کند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید