یک خبر درباره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

کدخبر: ۴۰۷۵۲۳
نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های انجام شده تا دهم اردیبهشت ماه فیش های جدید کارگران بازنشسته منتشر شود.
یک خبر درباره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش اقتصادنیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار کرد: کارگران بازنشسته تامین اجتماعی خواستار همسان سازی و متناسب سازی حقوق هستند که با پی گیری های انجام شده و طبق برنامه ششم در سال ۹۵ سازمان تامین اجتماعی مکلف شده است متناسب سازی حقوق کارگران بازنشسته را انجام دهد و همچنین دولت هم موظف شده است تا بدهی های خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.  

وی افزود: بر اساس همین ماده در سال گذشته با پیگیری نماینده های مجلس ۴۰هزار میلیارد تومان از بدهی های تامین اجتماعی در قالب واگذاری سهام به سازمان تامین اجتماعی داده شد و در سال جاری هم ۸۹ هزار میلیارد تومان هم به همین روش انجام می شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مرداد ماه سال گذشته هم سازمان تامین اجتماعی با منابع تخصیص یافته دولتی متناسب سازی حقوق کارگران بازنشسته را آغاز کرد اما متاسفانه کامل انجام نشد و همین موضوع زمینه اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی را فراهم کرد. 

وی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی در فروردین ماه هم افزایش حقوق بازنشستگان را در دستورکار قرار داد که متناسب نبود و با اعتراض بازنشستگان همراه شد.

حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه گویا سازمان تامین اجتماعی همسان سازی حقوق در سال جاری را با تشکل ها و کانون بازنشستگان تامین اجتماعی هماهنگ کرده است، اظهار کرد: با ارسال نامه به رئیس جمهور و پیگیری برخی دیگر از نمایندگان مجلس فیش حقوقی که در ۲۰ فروردین ماه بر سامانه قرار گرفته شد، حذف و قرار شد تا دهم اردیبهشت ماه فیش های جدید کارگران بازنشسته منتشر شود.

وی افزود: انتظار ما از سازمان تامین اجتماعی این است که با پیگیری های انجام شده و تخصیص منابع مالی متناسب سازی حقوق کارگران بازنشسته به درستی انجام شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید