سرمایه گذاران این بازار ها بیشترین زیان را دیدند

کدخبر: ۴۰۷۶۷۹
در فروردین امسال اکثرا بازارها شاهد کاهش قیمت بودند.
 سرمایه گذاران این بازار ها بیشترین زیان را دیدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، بررسی ها نشان می دهد در نخستین ماه سال ۱۴۰۰ همه بازارها دچار افت ارزش شده اند اما در این میان سرمایه گذاران بازار سکه و طلا بیشترین ضرر را متحمل شدند و در مقابل معامله‌گران ارز دچار زیان کمتری شدند.

بازار فلزات گرانبها بیشترین ریزش نرخ ها را تجربه کرد به طوری که هر گرم طلای ۱۸ عیار در فرودین ۱۴۰۰ افت حداقل ۸۰ هزار تومانی را پشت سر گذاشت و از نرخ گرمی یک میلیون و ۸۵ هزار تومان در واپسین روزهای اسفند ۹۹ به گرمی تقریبا یک میلیون تا یک میلیون و ۵ هزار تومان در آخرین روز فرودین ماه کاهش یافت که نشان دهنده افتی بین ۷.۳ تا ۷.۵ درصدی ارزش طلا در بازار بود.

 با وجود کاهش نرخ طلا، تعطیلات اجباری کرونایی اصناف، سبب شده تا خرید و فروشی در بازار وجود نداشته باشد.

حباب سکه بهار آزادی به کمترین میزان خود در ماه ‌های اخیر رسید و رکورد رقم ۳۶ هزار تومان را به ثبت رساند

سرمایه‌ گذاران کدام بازار بیشترین زیان را در فروردین تجربه کردند؟

کاهش ۷ درصدی ارزش سکه امامی

قیمت سکه امامی در فروردین ماه بیش از ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافت و از رقم ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان در آخرین روزه های سال ۹۹ به ۱۰ میلیون و ۵۸ هزار تومان در واپسین روز فروردین ۱۴۰۰ رسید که نشان دهنده کاهش حداقل ۷ درصدی این مسکوک است.

نکته جالب توجه این بازار، تخلیه شدید حباب سکه در بازار بود به طوری که حباب سکه بهار آزادی به کمترین میزان خود در ماه ‌های اخیر رسید و رکورد رقم ۳۶ هزار تومان را به ثبت رساند.

با توجه به تعطیلی اجباری کرونایی هیچ خرید و فروش در بازار فلزات گرانبها انجام نشد و همچنین کاهش نرخ ارز نیز بر ریزش قیمت ها در این بازار موثر بود.

برگشت دلار به کانال ۲۳ هزار تومان 

بازار ارز را باید بازاری با کمترین افت ارزش در ماه نخست سال ۱۴۰۰ دانست. در اسفند ۹۹ هر دلار امریکا ۲۳ هزار و۹۶۳ تومان داد و ستد می شد اما در فروردین ماه ارزش این ارز ۵۲۲ تومان افت کرد و بر اساس اعلام صرافی ملی هر دلار آخرین روز فروردین ماه به نرخ ۲۳ هزار و ۴۴۱ تومان معامله شد .

سرمایه‌ گذاران کدام بازار بیشترین زیان را در فروردین تجربه کردند؟

شاخص کل بورس

بررسی ها نشان می دهد شاخص کل بازار بورس نیز در فروردین ۱۴۰۰ حداقل ۶.۷ درصد افت کرده است. براساس آمارهای سازمان بورس و اوراق بهادار، این شاخص در پایان آخرین هفته سال ۹۹ بر روی پله یک میلیون و۳۰۷ هزار واحد ایستاده بود اما در ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ شاخص مجدد دچار افت ۸۸ هزار واحدی شد و تا جایگاه یک  میلیون و۲۱۹ هزار واحدی پایین آمد.

افت مکرر ارزش سهام در بازار سرمایه در آخرین روزهای فروردین ماه موجب اعتراضات فراوان سرمایه گذاران در شهرهای مختلف شد و آنها منتظر چاره اندیشی دولت و مسوولان هستند.

تاثیر کاهش نرخ ارز و تعطیلات اجباری بر تخلیه حباب سکه

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت این بازار در آخرین هفته فروردین ۱۴۰۰ اظهار کرد: در هفته ای که گذشت نرخ اونس جهانی روند افزایشی طی کرد و به طور متوسط حدود ۱۶ دلار بر قیمت جهانی طلا افزوده شد.

سرمایه‌ گذاران کدام بازار بیشترین زیان را در فروردین تجربه کردند؟

به گزارش خبرآنلاین، محمد کشتی آرای گفت: در بازار داخلی نرخ ارز روند کاهشی طی کرد و هر دلار آمریکا به طور متوسط با هزار تومان کاهش به کانال ۲۳ هزار تومان بازگشت .

وی تاکید کرد: افت ارزش دلار سبب شد تا شاهد نوسان و کاهش نرخ سکه وط لا در بازار باشیم و همین مساله از میزان حباب انواع  سکه کاست .

وی توضیح داد: در هفته ای که گذشت قیمت سکه طرح قدیم حدود ۴۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۴۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۵۵۰ هزار تومان، ‌ربع سکه ۲۰۰ هزار تومان و سکه های گرمی هم ۱۵۰ هزار تومان کاهش یافت که در مجموع و به طور متوسط در هفته ای که گذشت از حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاسته شد.

کشتی آرای بیان کرد : طلای آب شده دچار کاهش ۱۵۰ هزار تومانی نرخ شد و از ارزش هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز حدود ۳۲ هزار تومان کاسته شد .

وی خاطرنشان کرد: کاهش داد و ستدها در نتیجه تعطیلات اصناف و همچنین ریزش نرخ ارز و به ویژه دلار در بازار سبب تخلیه حباب سکه در بازار فلزات گرانبها شده است.

گفتنی است با توجه به نتایج نشست های وین و نوسانات قیمت انس جهانی می توان انتظار داشت در روزهای آینده شاهد نوسان و تغییرات قیمت ها در بازار سکه و طلا و همچنین ارز باشیم. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید