این مدل آیفون هنوز محبوب ترین است

کدخبر: ۴۰۸۰۶۱
اقتصادنیوز :‌به گفته کارشناسان آیفون ۱۱ هنوز هم بین مشتریان اپل از محبوبیت برخوردار است و اغلب مشتریان ترجیح به خرید این آیفون نسبت به سری ۱۲ را دارند.
این مدل آیفون هنوز محبوب ترین است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اپل اینسایدر؛ آیفون ۱۱ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ پرفروش‌ترین مدل در ایالات متحده بود، در حالی که چهار مدل آیفون ۱۲ توانستند فروش ۶۱ درصدی داشته باشند. بر اساس گزارشات گروه تجزیه و تحلیل شرکای تحقیقات مصرف مشتری (CIRP)، آیفون ۱۱ ارزان قیمت سهم ۲۴ درصدی از فروش اپل در ایالات متحده در سه ماهه مالی اول ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داده است.

به نظر می‌رسد ترکیب این گوشی از صفحه نمایش بزرگ و ۵۹۹ دلار قیمت اولیه باعث شده که بیش از ۱۹ ماه از زمان عرضه همچنان با استقبال همراه باشد. آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو مکس پرفروش‌های بعدی بودند. مدل دوم، بزرگترین و گرانترین مدل در سری اپل، ۲۰ درصداز فروش سه ماهه اول را تشکیل می‌دهد.

سری ۱۲ و آیفون SE پرطرفدار نیستند

جوش لوویتز، شریک و بنیانگذار CIRP گفت: " در اولین سه ماهه‌ای که این گوشی‌ها در بازار موجود بودند، متوجه شدیم که کاربران نسخه استاندارد آیفون ۱۲ و مدل‌های پرو و همچنین آیفون ۱۱ را انتخاب می‌کنند و علاقه‌ای به آیفون مینی و SE ندارند. مدل‌های سری ۱۲ شامل آیفون ۱۲، ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس به سهم مناسبی در بازار فروش دست پیدا کرده‌اند و گران‌ترین آن‌ها سهم ۲۰ درصدی داشته که از بهبود عملکردش نسبت به آیفون ۱۱ پرو مکس با سهم ۱۳ درصدی در سه ماه اول ۲۰۲۰ خبر می‌دهد. "

 آیفون ۱۲ مینی همچنان بین مشتریان گوشی محبوبی نیست و در میان سری آیفون ۱۲ نیز آخرین مقام را دارد. آیفون SE نیز با سهم کمی بیشتر از آیفون ۱۲ مینی، از مدل‌های بزرگتر عقب مانده است.

با توجه به این گزارش، میانگین فروش تلفن‌های هوشمند آیفون در ایالات متحده در مقایسه با سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ کاهش داشته است. در سه ماهه سوم سال گذشته میانگین قیمتی که اپل از فروش آیفون‌ها به دست آورد ۷۸۳ دلار بود که در سه ماهه اول سال جاری به ۸۴۷ دلار کاهش پیدا کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید