روسیه جای چین در تولید طلا را می گیرد

ایلان ماسک:بیت کوین هایم را نمی فروشم

کدخبر: ۴۱۱۹۵۵
بنابر اظهارات ایلان ماسک تسلا قصد فروش بیت کوین‌های خود را ندارد و به محض دسترسی به منابع انرژی پایدار برای استخراج بیت کوین دوباره از آن‌ به عنوان وسیله تبادل مالی استفاده می‌کند.
ایلان ماسک:بیت کوین هایم را نمی فروشم

به گزارش اقتصاد نیوز،با تثبیت قیمت طلا بالای سطح 1800 دلار دیدگاه‌های خوش‌بینانه در مورد قیمت طلا از صعود آن به بالای 1900 دلار طی 4 ماه آینده حکایت دارد. در نقطه مقابل عده‌ای افت قیمت طلا تا 1400 دلار را محتمل می‌دانند. پیش‌بینی‌های افزایشی، رشد قیمت طلا را مستلزم بروز تورم پایدار در آمریکا می‌دانند و پیش‌بینی‌ها کاهشی بر بازسازی اقتصادی، رشد عرضه در دوران پس از کرونا و عدم بروز تورم جدی تاکید دارند.

لیست شدن دوج کوین در صرافی کوین بیس/ دوج اوج گرفت

کودتا علیه پادشاه رمزارزها/ حکمران آینده ارزهای دیجیتال کیست؟

سکه طلا

روسیه جای چین را در تولید طلا می‌گیرد

خبر دیگر در بازار طلای جهانی به افزایش استخراج طلا در روسیه مربوط می‌شود، آمارها حاکی از آن است که در صورت ادامه روند افزایشی استخراج طلای روسیه این کشور جای چین به عنوان بزرگترین تولید کننده طلای جهان را در این دهه می‌گیرد.

تسلا و بیت کوین

شرکت تسلا سه ماه بعد از اینکه اعلام کرد بیت کوین را به عنوان وسیله پرداخت می‌پذیرد، به صورت ناگهانی نظر خود را عوض کرد. مدیر تسلا روز چهارشنبه در توئیتی اعلام کرد که به خاطر مسائل زیست محیطی استخراج بیت کوین، پذیرفتن این رمز ارز برای فروش خودرو را به حالت تعلیق درآورده است. ایلان ماسک گفت: " رمز ارزها ایده بسیارخوبی هستند و آینده خوبی دارند. رمزارزها در سطوح مختلف می‌توانند کارایی داشته باشند، اما ما نمی‌توانیم آن‌ها را به قیمت آسیب‌های جدی به محیط زیست بپذیریم، ما نگران افزایش مصرف سوخت‌های فسیلی به ویژه زغال سنگ هستیم که برای تامین برق مورد نیاز استخراج بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد"

چندی پیش شرکت تسلا اعلام کرد که به ارزش 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است و ایلان ماسک از تصمیم این شرکت برای پذیرفتن بیت کوین به عنوان وسیله پرداخت خبر دارد. کمی بعدتر شرکت خودرو سازی تسلا کسری از بیت کوین‌های خود به ارزش 300 میلیون دلار را فروخت.

تصمیم جدید ایلان ماسک و تعلیق پذیرفتن بیت کوین نگرانی‌ها در بازار این ارز دیجیتال را افزایش داد. در صورتی که تسلا به فروش بیت کوین‌های خود اقدام می‌کرد، قیمت این ارز دیجیتال می‌توانست بیش از این افت کند. اما اظهارات ایلان ماسک حاکی از آن است که این شرکت قصد ندارد بیت کوین‌های خود را بفروشد و به محض اینکه به منابع پایدار انرژی پاک دسترسی پیدا کند از بیت کوین به عنوان وسیله نقل و انتقال مالی استفاده خواهد کرد.

در حالی که مسئله بیت کوین مصرف انرژی زیاد برای استخراج آن مطرح شده است، ارزهای دیجیتالی که انرژی کمتری برای استخراج آن نیاز است به عنوان جایگزین‌های بیت کوین مطرح می‌شوند. بعضی تخمین‌ها نشان می‌دهند که مصرف انرژی استخراج بیت کوین در دنیا از کل انرژی مصرفی کشور آرژانتین بیشتر است.

نظرسنجی توئیتری ایلان ماسک در مورد جایگزینی دوج کوین

ایلان ماسک علاوه بر این یک نظرسنجی در صفحه توئیتر خود گذاشت و از مردم پرسید که آیا تسلا باید دوج کوین را به عنوان وسیله پرداخت بپذیرد. این نظر سنجی با اسقبال خیلی خوبی مواجه شد. 4 میلیون نفر در این نظر سنجی شرکت کردند و 80 درصد آن‌ها از دوج کوین حمایت کردند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید