ایلان ماسک در حال همکاری با استخراج‌کنندگان آمریکای شمالی است

برگشت ماسک به نفع بیت کوین/ افزایش امید به صعود قیمت طلا

کدخبر: ۴۱۴۷۹۹
مقامات فدرال رزرو تورم بالای 2 درصد را برای سال جاری و سال آینده پیش‌بینی می‌کنند و این مسئله امیدواری‌ها به آینده قیمتی طلا را افزایش داده است.
برگشت ماسک به نفع بیت کوین/ افزایش امید به صعود قیمت طلا

به گزارش اقتصاد نیوز- بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 39 هزار و 835 دلار و کمترین قیمت آن 36 هزار و 460 دلار گزارش می‌شود. تغییرات قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بود. قیمت اتریوم نیز در 24 ساعت گذشته بیش از 13 درصد رشد کرد و روی رقم 2 هزار و 581 دلار قرار گرفت. ایلان ماسک اخیرا در توئیتی اعلام کرد که برای کاهش مصرف انرژی در حال همکاری با استخراج‌کنندگان آمریکای شمالی است، عده‌ای معتقدند که تاثیر این توئیت بر قیمت ارزهای دیجیتال مثبت بود.

استخراج بیت کوین

علاوه بر این چین که بزرگترین مصرف‌کننده ذغال سنگ در دنیا محسوب می‌شود، استخراج بیت کوین را در تضاد با برنامه‌های انرژی پاک عنوان می‌کند.

روند قیمتی طلای جهانی

طلای جهانی معاملات روز سه‌شنبه را با قیمت حوالی 1879 دلار شروع کرد. قیت طلا تا 1874 دلار پایین آمد، اما دوباره افزایش یافت و تا سطح 1886 دلار بالا رفت. نوسان قیمت طلا ادامه داشت و نرخ فلز گران‌بها در زمان نوشتن این گزارش در حوالی 1882 دلار قرار گرفت.  

بازدهی اوراق قرضه و شاخص دلار

بازدهی اوراق ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا در روز سه‌شنبه افت کرد و زیر مرز حساس 1.6 درصد قرار گرفت، بانک مرکزی آمریکا نیز اعلام کرده که با پیشرفت اقتصادی کاهش خرید اوراق قرضه را عملی خواهد کرد و باید در مورد زمان آن تصمیم‌گیری کند. علاوه بر این شاخص دلار تغییرات منفی را به ثبت رساند و زیر 90 قرار گرفت.

پیش‌بینی تورم بالای 2 درصدی برای آمریکا

موضع بانک مرکزی آمریکا در مورد تورم تا حدی تعدیل شده و مقامات این بانک با وجود این که نسبت به بهبود وضعیت اشتغال در ماه‌های آتی امیدوار هستند، اعلام کردند که ریسک‌های تورمی را نادیده نخواهند گرفت، آن‌ها احتمال می‌دهند که امسال و سال آینده تورم بالای نرخ هدف 2 درصدی قرار داشته باشد اما امیدوارند که تورم موقتی باشد. مقامات فدرال رزرو موضع خود در مورد عدم تغییر سیاست‌های پولی را تعدیل کردند. بانک مرکزی آمریکا تصمیم‌گیری در مورد تغییر سیاست پولی را لازم می‌داند اما زمان آن را به بعد موکول کرده است. با این تفاسیر امید فعالان بازار طلا نسبت روند قیمتی پیش رو بهبود پیدا کرده است.

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید