آغاز به کار بازارهای جهانی در روز دوشنبه

فرصت قیمت طلا برای پیشروی/بیانیه بانک های هند علیه رمزارزها

کدخبر: ۴۱۶۱۰۷
پیش‌بینی OECD از تسریع رشد اقتصادی جهان در سال جاری و آینده حکایت دارد و تحلیل‌گران زمان باقیمانده تا تحقق کامل بازسازی اقتصادی را فرصت مناسبی برای رشد قیمت طلای جهانی می‌دانند.
فرصت قیمت طلا برای پیشروی/بیانیه بانک های هند علیه رمزارزها

به گزارش اقتصاد نیوز- هفته گذشته طلای جهانی کار خود را با قیمت 1903 دلار به پایان رساند. طلا معاملات روز دوشنبه را با قیمت حوالی 1909 دلار آغاز کرد، در ادامه قدری افت کرد و تا 1905 دلار پایین آمد، قیمت طلا در ساعت 5 عصر به وقت ایران بالای سطح 1900 نوسان می‌کرد.

نرخ بازدهی اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری آمریکا که رقیب مهم طلا در ماه‌های اخیر محسوب می‌شد، کاهش یافت و زیر مرز حساس 1.6 درصد نوسان کرد. در مقابل تغییرات شاخص دلار مثبت بود و بالای عدد 90 قرار گرفت.

واکنش طلای جهانی به تسریع رشد اقتصادی

یکی از متغیرهای اساسی که قیمت طلا به آن وابسته است بازگشت اقتصاد به شرایط پیش از کرونا و تسریع رشد اقتصادی در نقاط مختلف دنیاست. وزیر دارائی فرانسه پیش‌بینی می‌کند که فعالیت‌های اقتصادی این کشور در آغاز سال 2022 به سطح پیش از همه‌گیری بازگردد. علاوه بر این بر اساس پیش‌بینی‌های اقتصادی OECD رشد اقتصاد جهانی از 5.6 درصد در سال گذشته به 5.8 درصد در سال جاری افزایش می‌یابد. این پیش‌بینی برای کشورهای چین، ایالات متحده، منطقه یورو و هند رشد اقتصادی فزاینده در سال 2021 و 2022 را پیش‌بینی می‌کند.

با پیشرفت بازسازی اقتصادی، از بین رفتن تاثیرات منفی پاندمی و بهبود وضعیت اشتغال شانس طلا برای صعود کم می‌شود، اما پیش از این، تحقق این امر به حمایت‌های دولتی نیاز دارد که عمدتا با آثار تورمی همراه است و فلز زرد رنگ به این مسئله پاسخ مثبت می‌دهد. علاوه بر این نظرسنجی کیتکو از رشد طلای جهانی در هفته جاری حکایت دارد.

قیمت بیت کوین و اتریوم در 24 ساعت گذشته

بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 36 هزار و 401 دلار و کمترین قیمت آن 34 هزار و 242 دلار ثبت شده، تغییرات قیمتی این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته مثبت و سرمایه بازار آن در حوالی 678 میلیارد دلار قرار دارد.

تغییرات قیمتی دومین ارز دیجیتال مهم دنیا یعنی اتریوم نیز در 24 ساعت گذشته مثبت بود. بیشترین قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته 2 هزار و 503 دلار و کمترین قیمت آن 2 هزار و 280 دلار ثبت شده است. سرمایه بازار اتریوم با ابتدای نیمه دوم روز دوشنبه در حوالی 290 میلیارد دلار قرار دارد.

بیت کوین

بانک‌های هند و محدودیت بیشتر برای رمزارزها

از محدودیت‌های اعمال شده بر مبادلات مربوط به رمز ارزها می‌توان به بیانیه تعدادی از بانک‌های مطرح هندوستان اشاره کرد. این بانک‌ها اعلام کردند که استفاده از حساب‌های بانکی برای نقل و انتقالات پولی مربوط به مبادله بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال غیر قانونی است.

چند بانک مهم هند با ارسال ایمیل به تعدادی از مشتریان خود در این خصوص هشدار دادند و اعلام کردند در صورت تایید موضوع حساب بانکی ایشان تعلیق خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید