صدور احکام جدید بازنشستگان تامین اجتماعی

کدخبر: ۴۲۴۰۶۵
اقتصادنیوز :‌احکام افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، برای سال ۱۴۰۰ صادر شد.
صدور احکام جدید بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، براساس گزارش سازمان تامین اجتماعی،  این احکام با افزایش سالانه سنواتی و متناسب‌سازی مرحله دوم، صادر و نهایی شده است.

بازنشستگان می توانند برای مشاهده احکام افزایش‌های خود به پایگاه اطلاع رسانی سازمان تامین اجتماعی به نشانی www.tamin.ir مراجعه کنند.

اردیبهشت ماه بود که اطلاعیه‌ای از سازمان تامین اجتماعی در حضور رئیس کانون عالی بازنشستگان و رئیس اتحادیه پیشکسوتان بازنشستگان تامین اجتماعی و به دیگر اعضای کانون‌های بازنشستگی اعلام شد که براساس آن، اعمال ماده۹۶ (افزایش سنواتی) بر مجموع مبالغ مستمری و متناسب‌سازی اسفند سال ۱۳۹۹ مستمری‌بگیران صورت گرفت.

 به این صورت، ۷۵ درصد عقب‌ماندگی مستمری سال برقراری، به نسبت حداقل مستمری جبران شد و با توجه به انتظارات و مطالبات همه سطوح مستمری‌بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی، پس از اعمال ماده ۹۶ (افزایش سنواتی) و اجرای متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران و افزایش مزایای جانبی، دریافتی هیچ مستمری‌بگیری کمتر از ۱.۵ برابر مجموع پرداختی اسفند سال۱۳۹۹ نخواهد بود.

مرحله اول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مرداد سال ۹۹ اجرایی و حقوق ماهانه مستمری‌بگیران این سازمان از ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافت. مرحله دوم این متناسب‌سازی نیز در پرداخت حقوق فروردین این جمعیت لحاظ می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید