تخلف از قوانین مربوط به حق اشتراک خبرها؛

نقره داغ 500 میلیون یورویی گوگل

کدخبر: ۴۲۶۱۴۸
شرکت گوگل متهم شده است که از توافق موقت کپی‌‌‌رایت با رسانه‌های فرانسوی تخطی کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز،  شرکت گوگل به دلیل رعایت نکردن قوانین مربوط به حق اشتراک خبرها و گزارش‌هایی که منتشر کرده است، محکوم به پرداخت ۵۰۰ میلیون یورو غرامت به رسانه‌های فرانسوی شده است.

این حکم توسط یک نهاد ناظر بر قوانین رقابت در بازار فرانسه صادر شده و شرکت گوگل برای پرداخت این میزان جریمه دو ماه وقت دارد و در صورت پرداخت نکردن تا مهلت تعیین شده، روزانه تا سقف ۹۰۰ هزار یورو جریمه خواهد شد.

28

شرکت گوگل متهم شده است که از توافق موقت کپی‌‌‌رایت با رسانه‌های فرانسوی تخطی کرده است و باید در دو ماه آینده پیشنهادی برای پرداخت حق مالکیت اخبار و گزارش‌هایی که از این رسانه‌ها می‌گیرد و منتشر می‌کند، ارائه دهد.

یک روز پیش از این سوندار پیچای، مدیر اجرایی شرکت گوگل در گفت و گو با بی بی سی هشدار داده بود که مدل غربی اینترنت آزاد در معرض تهدید و حمله رقیبان است. به ادعای او  کشورهای زیادی جریان آزاد اطلاعات را مسدود می‌کنند و در غرب خیلی‌ها قدر دسترسی به اینترنت آزاد و عاری از سانسور را نمی‌دانند‌. گوگل مدت‌هاست که به ظن نقض حریم شخصی کاربران و تبادل اطلاعات و پرداخت مالیات تحت فشار قرار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید