مستمری چهار تا پنج میلیون تومانی کافی نیست

تجمع اعتراضی بازنشستگان فولاد مقابل صندوق بازنشستگی

کدخبر: ۴۳۱۹۰۳
بازنشستگان فولاد در استان خوزستان با حضور مقابل ساختمان صندوق فولاد، خواستار رساندن مستمری‌ها به خط فقر حداقلی شدند.
تجمع اعتراضی بازنشستگان فولاد مقابل صندوق بازنشستگی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، امروز (۱۷ مرداد ماه) بار دیگر جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در استان خوزستان با حضور مقابل ساختمان صندوق فولاد، خواستار توجه به مطالبات و خواسته‌های خود شدند.

این بازنشستگان خواستار اجرای عادلانه همسان‌سازی حقوق با رعایت موازین قانونی هستند و می‌گویند: وقتی که خط فقر ده میلیون تومان اعلام شده، مستمری چهارتا پنج میلیون تومانی کفاف زندگی بازنشستگان را نمی‌دهد، بنابراین خواستار اصلاح احکام همسان‌سازی حقوق و انتقال آن از ردیف ۹ بودجه به ردیف ۷ هستیم.

خواسته‌ی دیگر این بازنشستگان، پرداخت به موقع هزینه‌های درمانی بازنشسته فولاد از بودجه‌های سنواتی، قرارداد درمان برابر آئین‌نامه استخدامی و دستورالعمل‌های فولاد، بیمه عمر و حوادث برابر دیگر واحدهای فولادی و به کارگیری فرزند بازنشستگان در ذوب آهن و شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد است.

آن‌ها همچنین خواستار افزایش مستمری‌ها به اندازه سبد معیشت، ارائه خدمات درمانی رایگان و مکفی به بازنشستگان و فراهم آوردن خدمات رفاهی مناسب هستند و می‌گویند؛ چرا باید مدیران، حقوق نجومی بگیرند اما دستمزد بازنشسته فولاد حد اقلی عیین شود؟ هزینه‌ها سرسام آور است اما حقوق‌های ما در مقابل گرانی‌ها ناچیز است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید