گزارش اقتصادنیوز از بازار طلا و ارز ایران؛

سقوط بورس در روز صعود دلار/ سکه پیشروی کرد

کدخبر: ۴۴۱۳۳۹
شاخص بورس امروز شنبه 27 شهریور ماه در حالی سقوط کرد که بازار ارز شاهد صعود قیمت دلار بود.
سقوط بورس در روز صعود دلار/ سکه پیشروی کرد

به گزارش اقتصادنیوز ،  بازار ارز و طلای تهران از ابتدای هفته گذشته تحت تاثیر اخبار برجام ، خبر بد پاکستان درباره  نحوه پرداخت و تجارت با افغانستان، سفر ناگهانی گروسی به ایران و...  بود.  قیمت طلا ، قیمت سکه و قیمت دلار هفته قبل بر مدار نزول پیش رفت و  در نهایت پایان هفته را با کاهش سپری کرد.

قیمت دلار آمریکا  هفته قبل در هیچ شرایطی توان شکست محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی را از خود نشان نداد. با برخورد به این محدوده، به طور معمول، ‌میزان فروش‌ها در بازار بیشتر می‌شد. تحلیل‌گران فنی اعتقاد داشتند برای اینکه تقاضا در بازار ارز به شکل معناداری افزایش پیدا کند، نیاز است که محدوده مقاومتی ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی شکسته شود.  عامل دیگری که در هفته گذشته سد راه بازیگران افزایشی شد، عدم افزایش نرخ حواله درهم بود. نرخ حواله درهم در هفته‌ای که گذشت، نتوانست خود را بالای محدوده ۷ هزار و ۵۰۰ تومان تثبیت کند. در صورتی که  اگر درهم بالای محدوده یاد شده تثبیت می شد ، می‌توانست حتی اسکناس آمریکایی را به بالای سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی ببرد.

روز گذشته  وزارت خزانه‌داری آمریکا چند شخص را به اتهام ارتباط با حزب الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به لیست تحریم های خود اضافه کرده است. از نگاه شماری از معامله گران، این اتفاق می تواند زمینه ساز تغییر انتظارات معامله گران شود و توان افزایشی های بازار را بالا ببرد.

قیمت دلار در شروع معاملات بازار امروز شنبه 27 شهریور ماه بر مدار صعود قرار گرفت و با ۲۸۰ تومان افزایش، ۲۷,۵۰۰ (بیست و هفت هزار و پانصد ) تومان نرخ گذاری شد.

روز پنج‌شنبه سکه امامی از مرز 12 میلیونی فاصله بیشتری گرفت. در این روز، فلز گران‌بهای داخلی  ۱۲۰۰۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و با بهای۱۱,۸۱۰,۰۰۰ (یازده میلیون و هشتصد و ده هزار) تومان بسته شد

قیمت سکه امروز بر خلاف روز پنج شنبه پیش رفت و افرایش را تجربه کرد.  این فلز زرد رنگ امروز به ۱۱,۸۲۵,۰۰۰ (یازده میلیون و هشتصد و بیست و پنج هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۱۲ درصدی داشته است.

سقوط شدید بورس تهران

شاخص کل بورس  هم در پایان معاملات امروز شنبه 27 شهریور ماه  سقوط کرد  و  با افت  37 هزار و 900  واحدی بر پله یک میلیون و 450 هزار واحد ایستاد و شاخص هم وزن نیز افت 10 هزار و 500 واحدی داشت و به 439 هزار و 932  واحد دست یافت.فرابورس نیز منفی شد و 21 هزار و 468 را ثبت کرد.فولاد، کگل و فملی  سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر  شاخص بورس  داشتند و میدکو، شستا و تنوین سبزترین نمادها در روز سرخ  بورس امروز بودند. ارزش معاملات بورس امروز بیش از 7 هزار میلیارد تومان و ارزش معاملات فرابورس بیش از  20 هزار میلیارد تومان بود.

چدول

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید