پایان سبر بورس تهران

جزئیات مهم از عرضه های اولیه این هفته/اقساط وام 400 میلیون تومانی خرید مسکن

کدخبر: ۴۴۲۰۱۳
قیمت مسکن و عرضه های اولیه در بورس دو تا از موضوعات داغ برای مردم بوده است.شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز 7 هزار و 200 واحد رشد کرد و به عدد یک میلیون و 427 هزار واحد رسید.
جزئیات مهم  از عرضه های  اولیه این هفته/اقساط وام 400 میلیون تومانی خرید مسکن

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت مسکن در این سال ها بارها بر طبل گرانی کوبیده است. معظل مسکن داستان تازه ای نیست.  در دولت های مختلف برای آن نسخه های متفاوتی پیچده شده است.  این کلمه چهار حرفی هر روز بیشتر از دیروز یکه تازی می کند.خیلی از مردم باور خود را نسبت به خانه دار شدن از دست داده اند. با افزایش تورم و... وام مسکن هم قادر به شکست و رساندن مردم به این رویای دیرینه نیست. با وجود این گرانی ها بانک مرکزی روز چهارشنبه  از افزایش دوبرابری  وام مسکن خبرداد. مردم هم به دنبال جزئیات این وام، مبلغ و شرایط اقساط  آن بودند. بانک مرکزی سقف جدید وام خرید مسکن از محل اوراق حق‌تقدم را ابلاغ کرده است که قسط وام ۴۸۰میلیون تومان ماهانه ۸میلیون و ۶۶۱هزار تومان است.بر اساس ابلاغ بانک مرکزی سقف وام ساخت و خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم در تهران از 200 میلیون تومان برای زوجین به 400 میلیون تومان افزایش یافته است.وام تعمیر یا همان جعاله که پیش از این برای تهرانی‌ها 40 میلیون تومان بوده به 80 میلیون تومان افزایش یافته است.سقف وام خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای 200 هزار نفر جمعیت برای زوجین 320 میلیون تومان و به‌صورت انفرادی 160 میلیون تومان است. در سایر مناطق شهری با جمعیت 200 هزار نفر و کمتر برای زوجین 240 میلیون تومان و به‌صورت انفرادی 120 میلیون تومان تعیین شد.

اقساط وام 400 میلیون تومانی خرید مسکن برای تهرانی‌ها در بازپرداخت به‌روش ساده ماهانه 6 میلیون و 661 هزار تومان است. کل بازپرداخت این وام در ماه 12 سال دوازدهم بالغ بر 959 میلیون و 262 هزار تومان خواهد بود، به‌عبارت دیگر سود این وام 559 میلیون و 262 هزار تومان خواهد بود.اقساط وام 80 میلیون تومانی تعمیر در بازپرداخت 5ساله با نرخ سود 17.5 درصد ماهانه حدود 2 میلیون تومان است. سود این وام حدود 40 میلیون و کل بازپرداخت آن 120 میلیون تومان خواهد بود.در واقع یک متقاضی وام مسکن از محل اوراق حق تقدم در تهران باید ماهانه 8 میلیون و 661 هزار تومان قسط پرداخت کند. مجموع بازپرداخت وام 480 میلیون تومانی بالغ بر یک‌میلیارد و 80 میلیون تومان و کل سود وام 600 میلیون تومان خواهد بود.مبلغ اقساط وام 320 میلیون تومانی ماهانه 5 میلیون و 329 هزار تومان، کل بازپرداخت 767 میلیون تومان و سود این وام 447 میلیون تومان است.همچنین قسط ماهانه وام 240 میلیون تومانی از محل اوراق حق تقدم حدود 4 میلیون تومان، سود 335 میلیون تومان و کل بازپرداخت 575 میلیون تومان خواهد بود.

ارزش سهام عدالت در ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ 

در پایان معاملات بازار سرمایه، ارزش سهام عدالت درمقایسه با روز گذشته، ۰.۸ درصد افزایش یافت و ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۳ میلیون و ۲۷ هزار تومان و ۲۴ میلیون و ۵۳۹ هزار تومان رسید.با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۸۱۶ هزار تومان رسیده است.

پایان سبز بورس تهران/ شاخص کل 7 هزار واحد رشد کرد

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز 7  هزار و 200 واحد رشد کرد و به عدد یک میلیون و 427 هزار واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد 1500  واحدی به 432 هزار و 611 واحد رسید. شاخص فرابورس نیز  21 هزار و 166 واحد را ثبت کرد.

نمادهای  فملی، مبین، فارس بیشترین اثر مثبت را بر  شاخص بورس داشتند. وامید، وصندوق و کاکما سه نمادی بودند که مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شدند.

جزییات مهم از عرضه های اولیه این هفته

عرضه های اولیه  همیشه بازدهی بالایی دارند. همین امر باعث شده تا مردم پیگیر عرضه های اولیه باشند. دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش روی سهام بانک‌پارسیان‌ (وپارس) و مخابرات ایران (اخابر) در سررسید دی ماه 1400، از روز چهارشنبه 31 شهریور در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز می شود. همچنین بر پایه پیام ناظر بورس، اوراق مشارکت شهرداری اصفهان به منظور تامین مالی اجرای فاز 4 خط 2 قطارشهری اصفهان با نماد «مصفها404» در فهرست نرخ‌های بازار اوراق بدهی بورس اوراق بهادار تهران درج ‌شد.

روز سه شنبه 30 شهریور 90 میلیون سهم از سهام صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز (سهامی عام) برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران در نماد (شکام1) به روش ثبت سفارش، عرضه میشود. همچنین بازارگردانی به روش مبتنی بر حراج در نماد سیناد و عملیات بازارگردانی ‌نوردوقطعات‌ فولادی ‌(فنورد) از فردا، 29 شهریور انجام میشود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید