قیمت انواع برنج+ جدول

کدخبر: ۴۴۳۶۸۱
عضو هیئت مدیره انجمن برنج کشور با اشاره به اینکه کیفیت برنج طارم با پرمحصول تفاوتی ندارد، گفت: تفاوت ارقام طارم با پرمحصول تنها در میزان خرده است.
قیمت انواع برنج+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبریان عضو هیئت مدیره انجمن برنج کشور، با اشاره به تفاوت برنج های هاشمی و طارم با برنج های پرمحصول اظهار کرد: برنج های طارم، دم سیاه، صدری و هاشمی جزء ارقام‌ کیفی تولید محسوب می شوند و تنها به علت تولید در محل های مختلف، اسم آنها متفاوت است.

او با اشاره به اینکه کیفیت ارقام کیفی همچون طارم و هاشمی با ارقام پرمحصول ندا و شیرودی تفاوتی ندارد، افزود: تفاوت ارقام‌ کیفی و کمی تنها در میزان خرده برنج است.

اکبریان ادامه داد: انواع برنج اعم از کیفی و پرمحصول در ابتدا ناخالصی آن همچون سنگ، شن و‌‌‌ ... گرفته می شود که در اصطلاح به آن بوجاری تخت می گویند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برنج بوجاری نشده (پالول) دارای ۶ تا ۱۲ درصد خرده است، بیان کرد: برنج پالول زمانی که وارد مدار تولید می شود، پس از انجام الک ریز، بسته بندی و بوجار می شود. چنانجه قرار باشد به صورت تجاری عرضه شود، ۳ تا ۴ درصد خرده آن را می گیرند.

به گفته او، خرده هایی که از برنج گرفته می شود در اصطلاح نیم دانه می گویند که قیمت نیم دانه بر مبنای ارقام طارم، فجر، هاشمی و ندا مختلف است.

عضو هیئت مدیره انجمن برنج تفاوت بین پالول و بوجار را در نیم دانه های برنج اعلام کرد و گفت: هرچه نیم دانه های برنج را بیشتر بگیرند، قیمت برنج بالاتر می رود و به عبارت دیگر برنج های پرمحصول ندا، شیرودی و فجر دارای درصد نیم دانه بیشتری است.

او از کاهش ۴ تا ۵ هزار تومانی قیمت برنج خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو برنج ندا از ۳۱ به ۲۸ هزار تومان، شیرودی از ۳۴ به ۳۱ هزار تومان، فجر از ۳۷ به ۳۴ هزار تومان و انواع برنج کیفی (طارم، هاشمی و دم سیاه) از ۴۶ به ۴۲ هزار تومان و نیم دانه از ۲۷ به ۲۵ هزار تومان رسیده است.

محصول قیمت هر کیلوگرم
ندا ۲۸ هزار تومان
شیرودی ۳۱ هزار تومان
فجر ۳۴ هزار تومان
طارم ۴۲ هزار تومان
دم سیاه ۴۲ هزار تومان
هاشمی ۴۲ هزار تومان
نیم دانه ۲۵ هزار تومان

اکبریان در پایان توزیع ۱۰۰ هزار تن برنج خارجی از منابع استراتژیک را علت اصلی افت قیمت در بازار اعلام کرد و گفت: با استمرار روند توزیع برنج خارجی امیدوار هستیم که حباب قیمت شکسته شود تا همه آحاد جامعه بتواتتد از برنج تولید داخل استفاده کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید