رئیس شورای رقابت:

قیمت خودرو دیگر به من ربطی ندارد؛ رئیس جدید تصمیم گیری می کند

کدخبر: ۴۴۴۸۲۷
رئیس شورای رقابت در پایان حضور خود در این شورا در رابطه با قیمت گذاری خودرو که قرار بود در مهرماه انجام شود گفت که دیگر قیمت گذاری خودرو به من ارتباطی ندارد و رئیس جدید آن را پیگیری می کند که ممکن است بخواهد مدل را تغییر بدهد.
قیمت خودرو دیگر به من ربطی ندارد؛ رئیس جدید تصمیم گیری می کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، امروز (یکشنبه) رضا شیوا در نشستی خبری پایان دور دوم این شورا و حضور خود در آن را اعلام کرد و گفت که فردا با حضور وزیر اقتصاد ترکیب شورای رقابت دستخوش تغییراتی خواهدشد.

وی همچنین در این نشست به بیان گزارشی از عملکرد شورا در چندسال گذشته پرداخت.

اما در حالی قرار بود در پایان شهریور ماه و تعیین تورم بخشی شورا نسبت به قیمت گذاری جدید خودرو برای پاییز اعلام نظر کند که این موضوع از شیوا مورد پرسش قرار گرفت و وی گفت: در این مورد از من سوال نکنید و دیگر قیمت خودرو ارتباطی با من ندارد و رئیس جدید در این زمینه تصمیم گیری خواهد کرد.

وی افزود : شاید اصلا رئیس جدید بخواهد این مدل قیمت گذاری را تغییر دهد و برنامه دیگری در این رابطه داشته باشد.

شیوا یادآور شد که قیمت گذاری با روش فعلی باید براساس تورم بخشی که از بانک مرکزی اعلام می شود انجام شود که هنوز این بانک تورم را به شورای رقابت اعلام‌ نکرده و ممکن است تا پایان مهر طول بکشد.

اگر ایده ای دیگر غیر از قرعه کشی دارند بگویند

وی در مورد بحث های که اخیرا برای نحوه قیمت گذاری خودرو و یا مخالفتهای که درباره قرعه کشی برای فروش خودرو مطرح است یادآور شد که آنچه مشخص است در قرعه کشی هیچ کس دخالت و نفوذی ندارد ولی پیش از این زمانی که فروش خودرو از طریق سایت انجام‌ می شد دائم با شکایت و اعلام مشکل از سوی مردم مواجه بودیم که می گفتند نفوذ دلالان و رباتها هستند که در این نحوه فروش برد بیشتری دارند، بنابراین از نظر ما بهترین راه، قرعه کشی بود ولی اگر منتقدان شیوه جدیدی دارند ارائه کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید