بسته خبری اقتصادنیوز 29 آبان 1400

احتمال قطع گاز فولادی ها و سیمانی ها/ انتشار بیانیه ها قبل از مذاکرات وین

کدخبر: ۴۵۵۶۹۵
اقتصادنیوز: اگرچه با افزایش شدت سرما، احتمال قطع گاز فولادی ها و سیمانی ما به گوش میرسد اما خبرها هم حاکی از برای دو شرکت بورسی تصمیمات جدیدی را در دستورکار دارد.
احتمال قطع گاز فولادی ها و سیمانی ها/ انتشار بیانیه ها قبل از مذاکرات وین

به گزارش اقتصادنیوز ، بیشترین اخبار و رویدادها در روزهای اخیر پیرامون دور جدید مذاکرات برجامی وین در 8 آذر منتشر میشود. درحالی که تهران روی رفع تحریم های یکجانبه امریکا تاکید دارد که واشنگتن مدعی است ایران باید فرصتهای دیپلماسی را از دست ندهد. در این خصوص طرف اروپایی همچون فرانسه مدعی شده که شورای حکام باید علیه عدول ایران از برجام بیانیه صادر کند. این درحالی است که روسیه در پاسخ به بیانیه مشترک امریکا و نشست شورای همکاری خلیج فارس که علیه برنامه هسته ای ایران ادعاهایی مطرح کرد،  تاکید کرده بازگشت طرفین به معاهده برجام تنها راه مطمئن برای رسیدن به تفاهم های منطقه ای و رسیدن به توافق است. به نظر میرسد رویدادهای برجامی بیشترین تاثیر را در روند بازارها به خصوص بازار ارز در چند روز آینده داشته باشد.

اگرچه تحریم ها تجارت ایران را در چند سال اخیر تحت تاثیر قرار داده که براساس آمار رسمی سازمان تجارت جهانی، مبادلات تجاری ایران و چین در ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی با افت ۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به ۱۰ میلیارد و ۴۲۵ میلیون دلار رسید.

ابلاغ اصلاحیه قیمت خرید تضمینی چغندر قند

خبر مهم دیگر در حوزه صنایع به ابلاغ اصلاحیه قیمت خرید تضمینی چغندرقند مربوط است که به اصلاح قیمت در صورت تغییرات قیمت جهانی شکرمرتبط است. نکته مهم اینکه؛ در تبصره 2 ابلاغیه عنوان شده که درصورت تغییر نرخ ارز با قیمت جهانی، چنانچه شکر تولید داخل در مقابل شکر وارداتی از مزیت خارج شود، شورا به فوریت نسبت به اصلاح روش و تعرفه وارداتی شکر خام و سایر ابزارهای حمایتی در جهت حمایت از تولید داخل، اتخاذ تصمیم خواهد کرد. در متن این نامه آمده؛ قیمت خرید تضمینی چغندر بهاره 17000 ریال و پاییزه 16410 ریال تعیین و تصویب شده است.

احتمال قطع گاز فولادی ها و سیمانی ها

در یکی از مهمترین ها رویدادها در حوزه صنایع، برخی منابع خبری از احتمال قطع گاز فولادی ها و سیمانی ها با کاهش درجه هوا و افزایش مصرف گاز و برق خبر داد. با شدت گرفتن سرما در کشور و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، همچون گذشته، کاهش یا قطع گاز تحویلی به صنایع بزرگ از جمله کارخانجات سیمان و فولاد،‌ یکی از گزینه‌های دولت خواهد بود.در همین زمینه برخی فعالان صنعت فولاد از کاهش مصرف گاز صنایع فولاد به یک سوم خبر داده‌اند. البته مقامات رسمی در این باره اطلاع‌رسانی نکرده‌اند. در خبر دیگری که مرتبط به این موضوع است، معاون اول رئیس جمهوری، بخشنامه ضوابط مصرف انرژی را به تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسه‌ها و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و استانداری‌ها ابلاغ کرد.

برنامه وزارت صمت برای دو شرکت بورسی

در اخبار در تازه ترین اخبار شرکت ها که در روز جمعه منتشر شد:

#بترانس  #بسویچ  | فاطمی امین، وزیر صمت در بازدید از کارخانه ها در استان زنجان اعلام کرد: تولیدات کارخانه‌های ایران ترانسفو و پارس سوئیج فراتر و بیش از نیاز داخل است و باید برای صادرات هر چه بیشتر محصولات این شرکت‌ها اقدامات لازم انجام گیرد و موانع صادراتی آن‌ها برطرف شود.

#ثغرب | مبایعه نامه زمین نصر باتوجه به تکمیل 65 درصد از پروژه پیمانکاری مامورسرا طبق مفاد قرارداد فی مابین اعلام کرد: مبایعه نامه زمین مذکور به متراژ 5881/56 متر مربع (تبریز کوی ولیعصر ، شهرک نصر) امضا و جزو زمینهای آماده برای ساخت طبقه بندی شد.

#تاپیکو | رضا کارآمد، مدیر بازاریابی و فروش شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس از عرضه‌ دو فرآورده ویژه ابرپالایشگاه میعانات گازی جهان در رینگ بین‌الملل بورس انرژی خبر داد.

#شستا | برنامه وصول 89 هزار میلیارد تومان طلب تامین اجتماعی از دولت در دستورکار سرمایه گذاری تامین اجتماعی قرار دارد.

یک شرکت بورسی یک تومان سود تقسیم کرد!

در مجمع شرکت ها هم:

#حپارسا | جلسه مجمع عمومی این شرکت در تهران (شرکت بین المللی توسعه ساحل و فراساحل نگین کیش واقع در خیابان نلسون ماندلا کوچه گلخانه پلاک 36 ) در ساعت 10 شنبه 6 آذر برگزار می‌شود.

#شجم | جلسه مجمع عمومی این شرکت در تهران (میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، ضلع شمال غربی میدان شیخ بهایی، جنب بانک رفاه، درب شرقی دانشگاه الزهرا مرکز همایش های بین المللی دانشگاه الزهرا) در ساعت 10 چهارشنبه 17 آذر برگزار می‌شود.

 #جوین | جوین در مجمع عادی سالانه 1.2 تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

  • XLbtCDG7hGvl
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید