سوپرایز قیمت دلار هرات/ بازار دلار تهران در انتظار توافق مهم

کدخبر: ۴۵۵۷۶۸
ارزش دلار در بازار تهران بالاتر از شهر مرزی هرات است. به این ترتیب، روز جمعه اتفاق غیرمنتظره ای افتاد که قیمت دلار در کشور همسایه بالاتر از بازار داخلی قرار گرفت.
 سوپرایز قیمت دلار هرات/ بازار دلار تهران در انتظار توافق مهم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بازیگران بازار در روزهای انتهایی هفته تمایل زیادی به خرید دلار نشان ندادند. اسکناس آمریکایی در روزهای پنج شنبه و جمعه کشش خاصی برای شکست مرز ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومانی نداشت و بیشتر تمایل داشت که به سوی ابتدای کانال ۲۸ هزار تومانی حرکت کند. همین موضوع نشان می داد که برخلاف ابتدای هفته گذشته، قدرت خریداران در بازار ارز کاهش پیدا کرده است. دلار شنبه هفته گذشته توانسته بود حتی به سوی مقاومت ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومانی حمله کند.

به گفته فعالان دلیل اصلی که موجب شده است، معامله گران یکبار دیگر احتیاط را در دستور خود قرار دهند، هراس از ایجاد یک توافق هسته ای بین ایران و آمریکاست.

2-01

سیگنال متناقض از بازار هرات

در حالی که در بازار داخلی، قیمت دلار تمایل خاصی برای افزایش قیمت نداشت،‌در بازار کشور همسایه، اسکناس آمریکایی به راحتی تن به افت قیمت نمی داد. بر اساس اطلاعات کانال های معامله گران، ارزش دلار در بازار هرات افغانستان بالای ۲۸ هزار و ۱۵۰ تومان در انتهای روز جمعه بود. حال آنکه در بازار تهران، قیمت اسکناس آمریکایی در محدوده ۲۸ هزار و ۱۴۰ تومان قرار داشت.

به طور عادی، ارزش دلار در بازار تهران بالاتر از شهر مرزی هرات است. به این ترتیب، روز جمعه اتفاق غیرمنتظره ای افتاد که  ارزش اسکناس آمریکایی در کشور همسایه بالاتر از بازار داخلی قرار گرفت. از نگاه برخی معامله گران این موضوع به معنای انتظارات افزایشی در بازار هرات بود که ممکن است در ابتدای روز جاری به بازار داخلی نیز سرایت کند.

زمانی که ارزش دلار در هرات بالاتر باشد، امکان ورود ارز به بازار مشهد نیز کاهش پیدا می کند و همین مساله می تواند زمینه ساز قدرت نمایی خریداران بازار داخلی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید