بسته خبری اقتصادنیوز 1 آذر 1400

وعده جدید درباره بودجه 1401 /افزایش سرمایه شستا

کدخبر: ۴۵۶۲۴۷
اقتصادنیوز: مهمترین خبر در خصوص ارسال بودجه 1401 به مجلس است که رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرده در زمان مقرر به مجلس ارسال می شود.
وعده جدید درباره بودجه 1401 /افزایش سرمایه  شستا

به گزارش اقتصادنیوز ، تب و تاب رسیدن به دور از جدید از مذاکرات برجامی وین، بازارها را در حالت انتظار مگه داشته است. در دیگر سو همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرده که بودجه به رویکرد برنامه محور به جای ردیف محور از ساختار جدید بودجه خبر داد و البته تاکید کرد که بودجه تا قبل از 15 آذر به مجلس ارسال می شود.

برخی منابع خبری گفته اند دیروز آخرین جلسه دولت در خصوص لایحه بودجه سال 1401 بوده است. دیروز همچنین یکی دیگر از جلسات هم اندیشی فعالان بورسی با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد که بیشتر به بیان دغدغه های فعالان بورسی پرداخت.

در مهمترین خبر مربوط به صنایع، عسکری، سخنگوی شرکت ملی گاز: حجم تولید در شبانه روز اخیر حدود 800 میلیون متر مکعب بود و در این مدت، رکورد مصرف 536 میلیون متر مکعب ثبت شد.پیش‌بینی می‌شود که حجم مصرف به 560 میلیون متر مکعب برسد.

ذوب آهن هم بورسی شد

در حوزه اخبار شرکت ها هم،

#زقیام | کشت و دام قیام اصفهان اعلام کرد، به دلیل عدم متقاضی در مزایده، واحد دامداری ایوان به فروش نرسید.

#قیستو | قند بیستون اعلام کرد: از تاریخ گزارشگری قبلی (صورت های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی 3/6/9/12 ماهه منتهی به 1400/06/31 ) تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است. لذا به نظر می رسد نوسان قیمت سهام شرکت طی روزهای معاملاتی اخیر بر اساس عرضه و تقاضای بازار بود.

#خدیزل | براساس تفاهم نامه فی مابین بهمن موتور و بهمن دیزل، عملیات مونتاژ 1000 دستگاه وانت برای سال 1400 از تاریخ 15 آذر سال 1400 انجام می پذیرد که آثار درآمدی آن در سال 1400 حدود 250 میلیارد ریال و پیش بینی سود حاصل از مونتاژ حدود 20 میلیارد ریال خواهد بود.

#درهاور | دارویی ره آورد تامین از افزایش قیمت با توجه به افزایش قیمت ماده موثره و بسته بندی خبر داد. افزایش نرخ نسبت به سال قبل بطور میانگین 52درصد است.

#ذوب | ذوب آهن اعلام کرد: با عنایت به احراز شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران و درخواست این شرکت جهت انتقال نماد از تابلوی فرابورس به بورس و موافقت هیات پذیرش بورس اوراق بهادار تهران، نماد معاملاتی این شرکت پس از درج توسط بورس اوراق بهادار تهران از بازار فرابورس به بورس منتقل خواهد شد.

#پارسیان | بیمه پارسیان درباره خسارت پتروشیمی آبادان (#شپترو) اعلام کرد: بر اساس نظر کارشناس ارزیاب مستقل و مورد تایید بیمه مرکزی از آنجا که حادثه مورد ادعا مصداق سهل انگاری فاحش (عمل شبه عمد) بیمه گذار بوده که در بند 2 خطرات مستثنی شده قرارداد بیمه تحت پوشش نیست. لذا به استناد استثنای فوق و همچنین عدم توجه بیمه گذار در اجرای اقدامات پیشگیرانه و رعایت دستورالعمل های تعمیر و نگهداری تجهیزات مورد بیمه که مغایر بند 6 (Due Diligence ) قرارداد بیمه می باشد جبران خسارت وارده از حدود تعهدات بیمه نامه خارج است. - در پی رد خسارت بشرح فوق ، بیمه گذار با برداشت اشتباه به شرایط عمومی قرارداد بیمه ، حل اختلاف فی مابین را در صلاحیت داور دانسته و درخواست داوری می نماید. از آنجائیکه به استناد قرارداد بیمه ، داوری زمانی مصداق پیدا می کند که اختلاف در خصوص میزان ریالی خسارت باشد نه ماهیت و علت وقوع حادثه ، موضوع مورد قبول این شرکت واقع نمی گردد. متعاقبا بیمه گذار با علم به این موضوع و علیرغم تذکرات مکرر این شرکت مبنی بر عدم ارجاع به داوری به استناد شرایط عمومی ، در اقدامی یک طرفه اقدام به ارجاع موضوع به داور منتخب خود نموده و داور نیز در اقدامی شتاب زده و غیر حرفه ای رأی خود را صادر نموده است . بدیهی است این شرکت به منظور حفظ حقوق صاحبان سهام خود کلیه اقدامات قانونی لازم را در برابر آن انجام خواهد داد.

#بوعلی | در چهارصد و پنجاه و چهارمین جلسه هیأت مدیرة پتروشیمی بوعلی‌سینا موضوع عدم صدور اوراق تبعی این شرکت مطرح و پس از بحث و بررسی و با توجه به قیمت سهام شرکت و روند قیمت ها در بازار سرمایه، مصوبه امسال هیأت مدیره در این خصوص  و لغو اوراق تبعی منتفی شد.

افزایش سرمایه  شستا

در خصوص افزایش سرمایه ها هم موارد به شرح زیر است:

#شستا | مدیرعامل تامین اجتماعی گفته است، مقدمات افزایش سرمایه 1172 درصدی سرمایه گذاری تامین اجتماعی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها فراهم شد و سازمان تامین اجتماعی و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی ضمن حمایت از بازار سرمایه و افزایش منافع سهامداران و بیمه‌شدگان پس از اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار در اسرع وقت نسبت به برگزاری مجمع فوق‌العاده افزایش سرمایه اقدام خواهد کرد.

#وبملت | افزایش سرمایه بانک ملت دوباره به جریان افتاده و توسط سازمان حسابرسی در حال رسیدگی است.دولت آبادی مدیرعامل بانک ملت گفته است، به محض دریافت گزارش مذکور، سهامداران را مطلع خواهند کرد.

#خبنیان | جلسه مجمع عمومی بنیان دیزل با دستورکار افزایش سرمایه در استان آذربایجان شرقی ،شهر ایلخچی (جاده تبریز آذرشهر - کیلومتر 5 جاده جزیره اسلامی - کارخانه بنیان دیزل - کد پستی 5357155825 ) در ساعت 11 دوشنبه 15 آذر برگزار میشود. 

  • 1604
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید