2 سیگنال مهم صعودی به قیمت بیت کوین/ جهش خیره کننده قیمت رمزارزها

کدخبر: ۴۶۰۰۲۹
بازار ارزهای دیجیتال دوباره به رنگ سبز درآمد و بیت‌کوین از مرز ۵۰ هزار دلار عبور کرد.
2 سیگنال مهم صعودی به قیمت بیت کوین/ جهش خیره کننده قیمت رمزارزها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در حالی که پس از سقوط ۱۵ هزار دلاری بیت‌کوین از  روز شنبه، سایر رمزارزها نیز در روزهای گذشته در حالت نزولی به سر می‌بردند، بازار ارزهای دیجیتال روز سه‌شنبه دوباره به رنگ سبز درآمد. بیت‌کوین از مرز ۵۰ هزار دلار عبور کرد و سرمایه‌گذاران بار دیگر تصمیم گرفتند دارایی‌های خود را در بازارهای پرریسک قرار دهند.

سیگنال صعودی خالق بیت کوین به بازار

در این مدت، ۹ رمزارز از صدر فهرست ارزهای دیجیتال، با صعود مواجه شدند، از جمله بایننس‌کوین که افزایشی هشت درصدی را تجربه کرد و اتریوم و کاردانو که هر کدام پنج درصد صعود کردند. بدین‌ترتیب بازار جهانی کریپتو، در ۲۴ ساعت، افزایشی پنج درصدی را تجربه کرد و به ۲.۳۷ تریلیون دلار رسید.

در این باره ابوالفضل عبداللهی -کارشناس فناوری اطلاعات- در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کریگ استیون رایت، تاجر استرالیایی که یک دانشمند علوم رایانه است و پیش از این هم ادعا کرده بود که خالق واقعی بیت‌کوین است اما نتوانسته بود این ادعا را اثبات کند، بار دیگر با ارایه اسناد و مدارک معتبر، در دادگاهی در میامی ایالات متحده امریکا، این ادعا را در معرض قضاوت قرار داد و به نظر می‌رسد این موضوع تا حدودی بر افزایش قیمت بیت‌کوین تاثیر گذاشت.

او ادامه داد: از طرف دیگر، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که اگرچه سرعت انتقال واریانت امیکرون و همچنین میزان عفونت مجدد در بین مبتلایان قبلی و واکسینه‌شده‌ها بیشتر است، اما شدت بیماری با این سویه بسیار کم بوده و آسیب کمتری به مبتلایان وارد می‌کند. این موضوع هم باعث شد سرمایه‌گذاران بار دیگر، به سمت بازارهای پرخطری از جمله ارزهای دیجیتال روی آورند و افزایش تقاضا، قیمت را نیز افزایش داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید