رصد نیمروزی بازار ارز، طلا و سکه؛

افت قیمت دلار در روز صعود طلا /سکه آرام گرفت

کدخبر: ۴۶۰۹۱۶
اقتصادنیوز: امروز قیمت سکه در حالی ثبات را تجربه کرد که قیمت طلا افزایشی بود. قیمت دلار در بازار متشکل نیز اندکی افت کرد.
 افت قیمت دلار  در روز صعود طلا /سکه آرام گرفت

به گزارش اقتصادنیوز؛ قیمت دلار در بازار متشکل امروز شنبه 20 آذر 1400 اندکی افت کرد. این اسکناس آمریکایی در بازار امروز 32 تومان  پایین رفت و با 27 هزار و 417 تومان معامله شد. 

صرافان دلار و یورو  را با چه قیمتی خریدند؟ 

صرافی ملی هم که تابلو صرافی ها را دنبال می کند  امروز شنبه 20 آذر 1400  در ساعت 11:44 دقیقه به وقت تهران  قیمت خرید دلار آمریکا ۲۷,۱۵۰ (بیست و هفت هزارو صد و پنجاه  تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۷,۶۹۸ (بیست و هفت هزار   ششصد و نود و هشت تومان) اعلام شد.

ماه نحس بیت کوین!

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۳۱,۳۶۱ (سی  و یک  هزار و سیصد و شصت و یک تومان) و قیمت فروش یورو ۳۱,۹۹۴ (سی  ویک هزار و نهصدو نود و چهار تومان) است.

قیمت درهم  رشد کرد

 قیمت درهم در انتهای معاملات نقدی روز پنجشنبه بر روی 8 هزار و 380 تومان ایستاد. قیمت درهم در بازار ارز امروز 40 تومان بر ارزش خود افزود. درهم در ابتدای معاملات نقدی امروز بر روی 8 هزار و 420 تومان قرار گرفت.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 30 هزار و 926 تومان به دست می‌آمد. 

ثبات قیمت سکه در مقابل رشد طلا

قیمت اونس طلا  در بازار امروز 2 دلار افت کرد و با 1783 دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم امروز قیمت طلا 18 عیار  بر خلاف قیمت اونس طلا پیش رفت. قیمت طلا 18 عیار امروز 6 هزار تومان گران شد و به 1 میلیون و 312 هزار و 700 تومان رسید. افزایش قیمت طلا در حالی رخ داد که قیمت سکه نسبت به روز پنجشنبه تغییر خاصی نکرد. قیمت این فلز گران بها در بازار امروز 13 میلیون و 195 هزار تومان بود. 

اخبار برجام امروز در بازار ارز تهران

اخبار برجام امروز  هم در بازار ارز تهران برجسته بود. سید ابراهیم رئیسی  امروز شنبه در گردهمایی‌ سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه‌  با اشاره به دو راهبرد جمهوری اسلامی برای خنثی سازی و رفع تحریم‌ها گفت: برخی می‌گفتند جمهوری اسلامی مذاکره نمی‌کند و عده‌ای مدعی بودند که ما در مذاکرات جدی شرکت نمی‌کنیم و یا برنامه نداریم اما جمهوری اسلامی در مذاکرات عزتمندانه شرکت کرد و با ارائه متن نشان داد که در مذاکره جدی است.وی تاکید کرد: اگر طرف مقابل مصمم به رفع تحریم‌ها باشد توافق خوبی صورت می‌گیرد و ما به دنبال این هستیم.

همچنین همزمان با انتشار اخباری مبنی بر پیشرفت مذاکرات وین با محوریت لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران ، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اختصاصی از افزایش اختلاف و تنش میان واشنگتن و تل آویل  بر سر مذاکرات وین خبر داده است. براساس گزارش نیویورک تایمز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس موساد که در روز های اخیر به واشنگتن سفر کرده بودند، با نگرانی از احتمال توافق آمریکا برای بازگشت به برجام ، واشنگتن را ترک کردند و عملا دستاوردی درخصوص ترغیب آمریکا برای عدم بازگشت به توافق هسته ای با ایران نداشته اند 

 در کنار اخبار برجامی که مورد توجه معامله گران بازار ارز قرار گرفت، امروز بانک مرکزی  اعلام کرد: فهرست اخلال‌گران بازار ارز را از بانک مرکزی دریافت کرده‌ایم، اما نحوه جمع آوری این فهرست، به دلیل محرمانه بودن قابل بیان نیست.به طور کلی تمام اشخاصی که از طریق سازوکار‌های قانونی بانک مرکزی اقدام به مبادله ارز می‌کنند، مشمول مالیات نمی‌شوند.

مالیات ارز شامل حال اشخاص حقیقی و حقوقی می‌شود که در بازار‌های غیررسمی با هدف سفته بازی و با شیوه سوداگرانه نسبت به معاملات ارزی اقدام می‌کنند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید