بازار ارز نزولی می شود؟

سیگنال خارجی به بازار ارز/پیش‌بینی قیمت دلار امروز

کدخبر: ۴۶۲۷۹۵
اقتصادنیوز: قیمت دلار شب گذشته در معاملات پشت خطی از مسیر کانال هرات ، قیمت درهم و بازار فردایی با کاهش همراه بود.
سیگنال خارجی به بازار ارز/پیش‌بینی قیمت دلار امروز

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار آمریکا روز گذشته تحت تاثیر برجام تا محدوده 30 هزار و 200 تومان پیشروی کرد اما طولی نکشید که این اسکناس آمریکایی بر مدار کاهش قرار گرفت و حتی مرز 30 هزار تومان را هم از دست داد.

قیمت دلار روز گذشته 29 هزار و 910 تومان بود که نسبت به روز پنجشنبه گذشته 10 تومان پایین تر بود. این امر معامله گران را به شک انداخت که دلار  قدرت زیادی برای قرار گرفتن در مسیر صعودی ندارد.

تحلیل گران فنی معتقدند در صورتی که در روز جاری، دلار به بالای خط 30 هزار تومان برگردد، شانس صعودی های ارزی زیاد خواهد شد. در مقابل، ماندن دلار زیر مرز 30 هزار تومانی و از دست رفتن حمایت 29 هزار و 900 تومانی موجب خواهد شد که فروشندگان بیشتری وارد بازار اسکناس آمریکایی شوند.

میزان افزایش حقوق سال 1401 اعلام شد

پیام روسی به بازار ارز

دیشب بازیگران نزولی سعی می کردند با برجسته سازی پیام نماینده روسی، فروشنده های بیشتری را وارد معاملات کنند. اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات هسته ای، دیروز عنوان کرد، «به نظر می رسد یک پیام دلگرم کننده از سوی همکاران اروپایی باشد که مذاکرات می تواند در 23 دسامبر از سر گرفته شود، همانطور که آنها می دانند، تیم ایران آماده بازگشت به وین است. هیچ توجیهی برای انتظار تا 3 ژانویه (۱۳ دی)وجود ندارد».

در صورتی که بازار تصور کند، مذاکرات خیلی زود قرار است از سر گرفته شود، بازیگران افزایشی به احتمال زیاد برای خرید ارز ریسک زیادی نخواهند کرد. با این حال، دیروز برخی معامله گران خبرهایی مبنی بر شکست مذاکرات را برجسته می کردند، هر چند که بازار به این اخبار چندان دقت نمی کرد.

جدا از اثر مذاکرات هسته ای، نوسانات حواله درهم نیز نقش زیادی در انتظارات بازیگران ارزی دارد. برخی فعالان باور دارند که ماندن درهم بالای مرز 8 هزار و 200 تومانی موجب می شود که دلار در سطح 30هزار تومان نوسان کند در غیر این صورت نوسان در زیر این سطح انجام می شود .

اما  معامله گران سرنوشت قیمت دلار  در بازار ارز امروز 28 آذر 1400 را چگونه پیش بینی کرده اند؟ 

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار  بر روی 29 هزار و  800 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت جمعه شب 440 تومان  افت کرده بود. جمعه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی 30 هزار و  240 تومان قرار داشت.  بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال   کاهش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز  یکشنبه 28 آذر  1400 بر مدار   افت قرار می گیرد. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی شب گذشته  مرز 8 و 200 تومانی را از دست داد و 8 هزار و 190 تومان اعلام شد. این قیمت نسبت به معاملات نقدی  روز شنبه 10 تومان پایین تر بود.

قیمت طلایی درهم  شب گذشته بر روی 8 هزارو 250  تومَان قرار گرفت بنابراین پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم نزولی است. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی شب گذشته بر روی 29 هزار و  850 قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی  جمعه شب  380 تومان پایین تر بود. این بدین معناست که معامله گران فردایی بازار ارز امروز یکشبه را  نزولی پیش بینی کرده اند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید