گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت

تداوم رشد قیمت دلار و سکه در آخرین روز پاییز 1400

کدخبر: ۴۶۳۴۷۵
اقتصادنیوز: بازار ارز وطلا در آخرین روز پاییز 1400 شاهد رشد قیمت دلار متشکل ، قیمت طلا ، قیمت سکه و قیمت درهم بود.
تداوم رشد قیمت دلار و سکه در آخرین روز پاییز 1400

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز  وطلا  در آخرین روز پاییز 1400 شاهد رشد قیمت دلار متشکل ، قیمت طلا  ،  قیمت سکه  بود.  قیمت درهم نیز در بازار امروز رشد را تجربه کرد.

 دلار امروز توانست 115 تومان بر ارزش خود اضافه کند و با 27 هزار و 168 تومان معامله شود اما  حجم عرضه در بازار متشکل کاهش یافت.


در اکو ایران ببینید ؛ 

سناریوی خوش بینانه از دلار 

نشانه‌های متعدد حاکی از آن است که تأمین منابع ارزی کشور در مقایسه با سال گذشته وضعیت بهتری داشته و از همین رو نمی‌توان نوسانات قیمت دلار  را به کمبود منابع ارزی داخلی مرتبط کرد.

با وجود انتشار اخبار منفی در مورد مذاکرات توسط رسانه‌ها‌ی بیگانه، در روزهای گذشته با جهش و یا افزایش غیرعادی نرخ ارز مواجه نبودیم و برخلاف پیش‌بینی دلالان مبنی بر عبور نرخ دلار‌ از ۳۵ هزارتومان در کوتاه مدت، روند صعودی نرخ دلار متوقف شده است.

بررسی عوامل بنیادی و شاخص‌های اقتصادی، حاکی از آن است که نوسانات نرخ ارز در هفته‌های گذشته متأثر از عوامل غیربنیادی و ایجاد جو روانی کاذب در بازار بوده است.

قیمت درهم رشد کرد 

قیمت درهم در انتهای معاملات نقدی امروز نسبت به روز گذشته رشد کرد. درهم امروز 20 تومان بالا رفت و مرز حساس 8 هزار و 300 تومان رسید. معامله گران معتقدند تا زمانی که قیمت درهم بالای مرز 8 هزار و 200 تومان باشد نباید انتظار افت معنادار دلار را داشت. با این سطح از قیمت حواله درهم، ارزش دلار در بازار داخلی می توانست بالای محدوده 30 هزار و 300 تومان قرار بگیرد.   با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 30 هزار و  458 تومان به دست می‌آمد. 

 تداوم روند صعودی قیمت سکه و طلا 

قیمت اونس طلا امروز بر روی 1790 دلار قرار  گرفت. در بازار داخلی ایران امروز قیمت  طلا 18 عیار  14 هزار و 300 تومان بالا رفت و به 1 میلیون و 299 هزار و 800 تومان رسید. قیمت  سکه نیز امروز گران شد. این فلز زرد رنگ امروز 145 هزار تومان بر ارزش خود افزود و بر روی  13 میلیون و 235 هزار تومان قرار گرفت. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید