تحلیل فنی درباره قیمت دلار در روزهای آینده

پیام آمریکایی به قیمت دلار در ایران؟

کدخبر: ۴۶۳۸۴۵
اقتصادنیوز: قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته نزولی بود اما معامله گران سرنوشت قیمت دلار در بازار ارز امروز دومین روز زمستان 1400 را چگونه پیش بینی کرده اند؟
پیام آمریکایی به قیمت دلار در ایران؟

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار روز گذشته توانست در مرز 30 هزار و 200 تومان تثبیت شود و به سمت 30  هزار و 300 تومان حرکت کند، این درحالی است که این ارز چند روزی برای شکستن سقف مقاومت 30 هزار و 200 تومان تلاش کرده بود و تا آخرین روز پاییزی سال هم نتوانسته بود به فتح این سقف مقاومت دست یابد.

قیمت درهم نیز روز گذشته در ساعاتی از مرز 8 هزار و 300 تومان عبور کرد و در نهایت با 8 هزار و 270 تومان بسته شد. 

احتیاط برجامی در بازار دلار /قیمت سکه کاهشی شد

تثبیت دلار بالای مرز یاد شده انتظارات افزایشی را در میان معامله گران فنی بالا برد. در شرایط کنونی به نظر می رسد اسکناس آمریکایی تنها زمانی دچار افت معنادار خواهد شد که محدوده 29 هزار و 700 تومانی را از دست بدهد. در این میان تحلیل گران فنی نیز باور دارند تا زمانی که دلار بالای محدوده 30  هزار و 200 تومان قرار دارد، باید انتظار افزایش ارزش بیشتر دلار را داشت.

سیگنال آمریکا به قیمت دلار؟

 «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است، با اشاره به مذاکرات طرف‌های برجام در وین، گفت که مذاکرات فعلی با تهران ممکن است طی چند هفته به پایان برسد. سالیوان در پاسخ به پرسشی در خصوص زمان پایان این ضرب‌الاجل گفت: «چندین هفته». 

همین موضوع موجب شد که بخشی از خریداران احتیاطی به بازار بازگردند. از نگاه شماری از معامله گران ارزی لحن آمریکا در قبال برنامه هسته ای ایران تندتر شده است. 

سالیوان همچنین  سه سناریوی کوتاه‌مدت احتمالی در مورد برنامه هسته‌ای ایران را در این جلسات ترسیم کرد:

-توافقی طی چند هفته آینده برای بازگشت و انطباق کامل با توافق 2015، که او شک داشت به دست آید.

-توافق موقت "توقف در برابر توقف" برای جلوگیری از تسریع بیشتر برنامه های ایران.

-عدم توافق و تحریم و فشار جدید بر ایران.

اما  معامله گران سرنوشت قیمت دلار  در بازار ارز امروز دومین روز  زمستان 1400 را چگونه پیش بینی کرده اند؟ 

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار  بر روی 30 هزار و  150 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت سه شب 40 تومان کاهش  داشت. سه شنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی 30 هزار و  190 تومان قرار داشت.  بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال  افت قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز 2 دی 1400 پایین می رود. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی روز  چهارشنبه  8 هزار و 265  تومان اعلام شد که نسبت به معاملات نقدی همان روز  5 تومان پایین رفته بود  قیمت طلایی درهم نیز   شب گذشته بر روی 8 هزارو 270 تومَان قرار گرفت . معامله گران معتقدند  قیمت درهم بالای  این عدد برسد، رسیدن آن به 8 هزار و 350 تومان نیز محتمل است. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی شب گذشته بر روی 30  هزار و  250 قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی  سه شب شب ثابت بود. . بنابرای سیگنال کاهش یا افزایش قیمت دلار در بین معامله گران فردایی مخابره نشد. 

در اکوایران ببینید : ​قیمت بازاری سکه به پای سایت‌ها نرسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید