تحلیل برجامی در بازار ارز؛

رونمایی از برنده اصلی بازار دلار /پیش بینی قیمت دلار

کدخبر: ۴۶۵۳۲۹
اقتصادنیوز : قیمت دلار در بازار روز گذشته کاهش پیدا کرد اما معامله گران سرنوشت قیمت دلار در بازار ارز امروز 8 دی 1400 را چگونه پیش بینی کرده اند؟
رونمایی از برنده اصلی بازار دلار /پیش بینی قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار آمریکا روز گذشته در  محدوده 29 هزار و 500 تا 600 تومان نوسان کرد‌ و در انتهای روز در قیمت 29 هزار و 550 تومان بسته شد.رگبار اخبار مثبت برجامی در این چند زور باعث زلزله ای در بازار دلار شده است که طبع آن  اسکناس آمریکایی در حال ریزش است. 

ردپای برجام در بازار ارز تهران

اخبار برجام این روزها به شدت مورد توجه معامله گران بازار ارز قرار می گیرد. شب گذشته نورنیوز، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی نوشت: ‌چین و روسیه قبلا احساس میکردند که دولت ‎ایران آنها را ابزاری برای بهبود روابط با غرب میداند، حال اما با رفع نگرانی‌هایشان درباره برنامه هسته‌ای ایران و باور به رویکرد واقعی دولت سیزدهم در همکاری با شرق، با ایفای نقش مثبت در ‎مذاکرات وین بدنبال اثبات «شکست تحریم‌های آمریکا» هستند.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم همزمان با دور هشتم مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۴  اذعان کرد که در هفته های اخیر پیشرفت هایی در مذاکرات صورت گرفته است.
 
در کل بازار ارز تهران به اخبار رسیده از برجام خوشبین است و همین  اخبار می تواند به روند کاهشی قیمت دلار در بازار امروز دامن بیشتری بزند. برخی معامله گران باور دارند که با توقف موقت مذاکرات وین، راه برای نوسان گیری موقت افزایشی ها فراهم خواهد شد. دسته ای باور دارند احتمال وقوع توافق هسته ای بالا رفته است و دارندگان ارزی تلاش خواهند که پیش از این اتفاق، دلار خود را به هر شکل در بالاترین قیمت ها به فروش برسانند.

برنده اصلی بازار ارز

برنده اصلی بازار ارز در روزهای اخیر،‌ خالی فروشان ارزی بوده اند که توانسته اند با افزایش فعالیت خود در معاملات اعتباری و فروش ارز در قیمت های بالا، کسب سود کنند. آنچنان که دوشنبه شب بسیاری از معامله گران، دلار خود را در محدوده ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومانی به فروش رساندند. دیروز نیز در بیشتر اوقات روز اوضاع به کام خالی فروشان ارزی بود. در انتهای روز که کمی قیمت دلار افزایشی شد، بار دیگر خالی فروشی شدت گرفت و دلار در محدوده ۲۹ هزار و ۷۰۰تومان به فروش رفت.

در صورتی که در روز جاری، دلار بالای محدوده ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان باقی بماند، خالی فروش ها  ناچار خواهند شد که برای تحویل ارز در موقعیت خریدار قرار بگیرند. این موضوع می تواند به عنوان عامل تحریک کننده در بازار عمل کند و قیمت دلار را در مسیر صعودی قرار دهد. با این حال،‌نزول دلار به زیر محدوده ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان یک روز طلایی دیگر را برای خالی فروشان رقم خواهد زد.

اما معامله گران سرنوشت قیمت دلار در بازار ارز امروز  8 دی 1400 را چگونه پیش بینی کرده اند؟ 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی شب گذشته  8 هزار و 110 تومان اعلام شد که نسبت به معاملات نقدی روز دوشنبه  10 تومان پایین تر بود  قیمت طلایی درهم نیز   شب گذشته بر روی 8 هزارو 120 تومَان قرار گرفت. معامله گران معتقدند  قیمت درهم بالای  این عدد برسد، رسیدن آن به 8 هزار و 160 تومان نیز محتمل است. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی شب گذشته بر روی 29 هزار و  720 تومان  قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی  دوشنبه شب 240 تومان پایین رفته بود. بنابراین معامله گران  دلار فردایی قیمت دلار امروز چهار شنبه 8 دی 1400  را نزولی پیش بینی کرده اند.

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات روز گذشته قیمت دلار تا  محدوده  29 هزار و 480 تومان عقب نشینی کرد . اما در نهایت این اسکناس آمریکایی در ساعت 20:59 دقیقه  به وقت تهران بر روی 29 هزار و 570 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت دوشنبه شب   200 تومان افت کرده بود. . دوشنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی 29 هزار و 770تومان قرار داشت.  بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال  کاهش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز 8 دی 1400 پایین می رود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید