افت سنگین قیمت سکه/ پیش بینی قیمت سکه امروز 19 دی 1400

کدخبر: ۴۶۷۷۴۸
ارزش ذاتی سکه امامی دیروز با افت قیمت دلار به زیر مرز ۱۲ میلیون تومانی سقوط کرد.
 افت سنگین  قیمت سکه/ پیش بینی قیمت سکه امروز 19 دی 1400

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران، ارزش ذاتی سکه امامی به زیر مرز ۱۲ میلیون تومانی سقوط کرد. دیروز بهای دلار در بازار  داخلی افت سنگینی را به ثبت رساند و به ابتدای کانال ۲۸ هزار تومانی رفت. این موضوع موجب شد که ارزش ذاتی فلز گران بهای  داخلی تا محدوده ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومانی افت کند. علی رغم چنین افتی،‌ معامله گران اعتباری و فردایی حاضر به فروش سکه زیر محدوده ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان نشدند.

با توجه به این اعداد می توان مشاهده کرد که در اولین روز هفته جاری حباب سکه امامی به نزدیک ۷۰۰ هزار تومان رسید. چنین حبابی در سال جاری سابقه نداشته است و نشان دهنده عدم تعادل وضعیت بازار فلز گران بهای داخلی در روزهای جاری است.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۰۹_۰۹-۲۱-۱۰

این موضوع می تواند موجب ثبت نوسانات سنگین تر و غیرمنتظره تر طی روزهای آتی در بازار فلز گران بهای داخلی شود. کافی ست که طی روز جاری قیمت دلار به زیر محدوده ۲۸ هزار تومانی برود. همین اتفاق می تواند ارزش سکه را به طور معناداری کاهش دهد و حتی زمینه ساز افت فلز گران بهای داخلی به سوی حمایت حساس ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شود. در سوی دیگر، اگر دلار افزایشی شود، سکه رشد زیادی را به ثبت نخواهد رساند.

به گفته فعالان،‌ در بازار سکه در روزهای جاری به دلیل بالا رفتن حباب،‌خریداران سرمایه ای چندانی در بازار حضور ندارند و بیشتر معامله گران نوسان گیرانی هستند که تلاش دارند سکه خود را در بالاترین قیمت ممکن به فروش برسانند.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۰۹_۰۹-۲۱-۰۸

همچنین در اکوایران ببینید : دست مجلس در کیف پول رئیسی

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید