رصد نیمروزی بازار ارز، طلا و سکه؛

صعود همزمان قیمت سکه و دلار /درهم نزولی شد

کدخبر: ۴۶۸۵۶۰
اقتصادنیوز: بازار ارز و طلا امروز شاهد صعو همزمان قیمت دلار ؛ قیمت سکه و قیمت طلا بود. قیمت درهم نیز اندکی افت کرد.
صعود همزمان قیمت سکه و دلار /درهم نزولی شد

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز امروز شاهد صعود قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی امروز چهارشنبه 22 دی 1400 نسبت به عصر روز گذشته 80 تومان بالاتر رفت و با 28 هزار و 220 تومان معامله شد.  

در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار امروز به روند افزیشی روز گذشته ادامه داد. قیمت دلار  امروز در این بازار 79 تومان بر ارزش خود افزود  و با 25 هزار و 746 هزار تومان معامله شد.  

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟ 

صرافی ملی امروز  چهارشنبه 22 دی 1400 قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۶,۱۸۸  (بیست و شش هزار  و صد و هشتاد و هشت تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۶,۷۱۷(بیست و شش هزار و هفتصد و هفده تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو  ۲۹,۷۰۳( بیست و نه هزار وهتصد و سه تومان) و قیمت فروش یورو  ۳۰,۳۰۳(سی  هزار و سیصد و سه  تومان) است.

افت اندک قیمت درهم

قیمت درهم در بازار ارز امروز اندکی افت را ثبت کرد. درهم امروز 10 تومان پایین تر از عصر روز گذشته بود و با 7 هزار و 680 تومان مبادله شد.   با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 28 هزارو 208 تومان به دست می‌آمد که اندکی نسبت به قیمت  دلار در بازار بالاتر بود.  

صعود همزمان سکه  به فرمان طلا و دلار 

قیمت اونس طلا در بازار جهانی امروز 1817 دلار معامله شد که نسبت به روز گذشته 2 دلار افزایش را نشان می دهد. در بازار داخلی هم قیمت طلا 18 عیار و قیمت سکه همزمان با افزایش قیمت دلار بر مدار صعود قرار گرفت. این فلز گران بهای داخلی امروز 30 هزار تومان گران شد  و با 12 میلیون و 485 هزار تومان معامله شد. با احتساب قیمت 28 هزار و 220 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 12   میلیون و 71 هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز 3.42 درصد بود. 

برجام به زمین سفت خورد؟ 

مذاکرات برجام در دولت رئیسی  از 8 اذر امسال شروع شد و کشورهای مذاکره کننده برجام تقریبا  یک ماه  و  نیم است که در حال رایزنی هستند . معامله گران بازار ارز  بیش از یک ماه است  که در انتظار توافق نهایی هستند. در این چند وقت اخبار مثبت و منفی زیادی روانه بازار ارز شده است اما در حال حاضر  معامله گران مانند قبل نسبت به توافق هسته ای خوشبین نیستند، تمایلی ندارند که با قدرت در موقعیت خرید قرار بگیرند.  آنها معتقدند که مذاکرات به سرعت به نتیجه خاصی نمی رسد  و مذاکرات هسته ای به زمین سفت رسیده است. 

وزیر خارجه فرانسه اعلام کرده است:قدرت‌های غربی و ایران با وجود پیشرفت در پایان دسامبر هنوز تا احیای توافق فاصله دارند.کاهش سرعت مذاکرات وین شکافی ایجاد می‌کند که راه حل را در یک جدول زمانی واقع بینانه تضعیف می‌کند.شرایط خطرناک است، زیرا ایران برنامه هسته‌ای خود را تا مرحله پیش از نهایی شدن پیش برده است.ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری می‌کند تا احتمال احیای توافق هسته‌ای به خطر نیفتد.

وزیر امورخارجه فرانسه بدون اشاره به نقش غیرسازنده طرف‌های غربی در کند بودن روند مذاکرات وین ، روند این گفت و گوها «کند و بسیار کند» ارزیابی کرد.

خبرنگار وال استریت ژورنال هم گفت: اختلاف در خصوص تضمین ها وسانتریفیوژها همچنان باقی است.

امیر عبداللهیان هم قبلا اعلام کرده بود:  هنوز در مذاکرات وین شاهد ابتکارات جدید از سوی طرف‌های غربی نیستیم به نحوی که به نظر نمی رسد آماده بازگشت سریع به تعهدات خود باشند لذا در این موضوع احساس می‌کنیم هنوز غربی‌ها تعلل می‌کنند.

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید