بسته خبری اقتصادنیوز یکشنبه 26 دی 1400

3 سیگنال سیاسی به بازارها /تفاهم برای صادرات نفتی

کدخبر: ۴۶۹۳۴۸
اقتصادنیوز: درحالی سیگنال های مثبت از وین و ریاض به گوش میرسد که قرار است به زودی تهران قراردادهای جدیدی با پکن به امضا برساند.
3 سیگنال سیاسی به بازارها /تفاهم برای صادرات نفتی

به گزارش اقتصادنیوز ، اخبار و رویدادهایی از وین، ریاض و پکن به تهران ارسال شده که میتواند نشانه های اثرگذاری به دنبال داشته باشد؛ از وین خبر رسیده که امریکا اعلام کرده، پیشرفت هایی در وین حاصل شده است. از ریاض هم خبرهایی حاکی از آن است که به زودی سفارت خانه های ایران و عربستان بازگشایی می شود. همچنین پکن میخواهد قرارداد 25 ساله را با انعقاد قراردادهایی با تهران به مرحله اجرا برساند.

اخبار سیاسی | سفارتخانه ایران و عربستان در حال بازگشایی است

در مهمترین رویدادهای سیاسی، جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه "پیشرفت هایی در مذاکرات وین حاصل شده است" تاکید کرد، همواره دیپلماسی را درقبال ایران ترجیح می دهیم. علت به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین، ندادن تضمین از سوی آمریکا است. ایران اصرار دارد تضمین‌هایی برای عدم خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای کسب کند. بسیاری از پرانتز‌ها در مورد رفع تحریم‌ها و تعهدات هسته‌ای، پاک شده است.

روزنامه «کریستین ساینس مانیتور» نوشته مذاکرات ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در حال شکوفایی است و آن‌ها می‌توانند به ایران به عنوان یک بازیگر منطقه‌ای بنگرند. یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته است: روابط دو کشور مهم ایران و عربستان در حال احیا و سفارتخانه ها در حال آماده شدن برای بازگشایی است، این امر آثار مهمی در کاهش تنش های منطقه ای و افزایش انسجام جهان اسلام دارد، نهادهای امنیتی و رسانه ها مراقب رذالت صهیونیستها و حماقت افراطیون باشند.

اخبار اقتصادی | قراردادهای اجرایی با چین منعقد می شود

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد گفته است: قراردادهای اجرایی توافق ۲۵ ساله با چین در ماه‌های آینده منعقد می‌شود. به گفته خاندوزی، اکثر رشد درآمد مالیاتی سالِ بعد از محل کاهش فرار مالیاتی خواهد بود. جواد اوجی، وزیر نفت از سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری در طرح های پتروپالایشگاهی خبر داد. وزیر نفت پس از حضور در جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱: فروش نفت در ده ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفته است: سهم فروش نفت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، ۲۹.۸ میلیارد دلار پیش بینی شده که از این میزان ۱۱.۹ درصد سهم صندوق توسعه ملی، ۱۳.۶ درصد سهم دولت و ۱۴.۳ درصد سهم وزارت نفت است. از امروز وارد بررسی جزئیات خواهیم شد و ماده یک لایحه بودجه سال آینده با حضور میهمانان از جمله وزرای اقتصاد، نفت و مسوولانی از سازمان برنامه و بودجه بررسی می‌شود.

سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد جداول منتشر شده در فضای مجازی در خصوص مالیات خودروهای بیش از یک میلیارد تومان، مورد تایید این سازمان نبوده و فاقد اعتبار است

اخبار شرکت ها | تفاهم یک بانک بورسی برای صادرات فرآورده های نفتی

#کی_بی_سی | کی بی سی از انعقاد قرارداد فروش واکسن های یارانه ای ازقبیل پنتاوالان ، ای وی ای جی و واکسن پولیو به مبلغ 60 میلیارد تومان خبر داد.

#وبملت | تفاهم نامه ساخت خطو لوله ٩٥٠ کیلومتری انتقال فرآورده های نفتی از رفسنجان به مشهد با ظرفیت ١٥٠ هزار بشکه در روز و سرمایه گذاری ٣٧٢ میلیون یورو بین شرکت ملی پالایش و پخش و بانک ملت در حضور وزرای نفت و اقتصاد منعقد شد.صادرات فرآورده به افغانستان یکی از اهداف طرح عنوان شد.

#خبهمن | ملک جاده مخصوص به نام گروه بهمن شد. نظر به اینکه پیرو مبایعه نامه مورخ 1400/4/9 و افشا صورت گرفته در سامانه کدال به شماره 765726 مورخ 1400/4/9 مقرر بود قطعه زمینی واقع در کیلومتر 11 جاده مخصوص کرج متعلق به شرکت سرمایه گذاری توسعه ساختمانی سپهر؛ درقبال واگذاری ملک بلوار صبا و مابقی دریافت نقد جهت توسعه فعالیت خدمات پس از فروش شرکت بهمن دیزل به نام آن شرکت گردد و باتوجه به اینکه درحال حاضر شرکت بهمن دیزل جهت توسعه فعالیت درجستجوی زمینی با موقعیت مکانی بهتری می باشد و همچنین با عنایت به توافق نامه مورخ 1400/10/25 فی مابین گروه بهمن با شرکت بهمن دیزل توافق گردید تا انتقال مالکیت زمین مزبور به نام شرکت گروه بهمن صورت پذیرد.

#خودرو | با تکمیل و تجاری‌سازی ۵۸۱۷ دستگاه خودرو در پنج‌شنبه هفته گذشته، رکورد روزانه تجاری‌سازی و عرضه در ایران‌خودرو شکسته شد که با افزوده شدن این تعداد، آمار تجاری سازی در طول هفته گذشته به ۱۹ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو رسید.

#وسینا | بانک سینا از عدم حصول نتیجه از برگزاری مزایده با موضوع برگزاری مزایده دو ساختمان تملکی واقع در نیاوران خبر داد. دلایل عدم حصول نتیجه، عدم مراجعه خریدار جهت دریافت اسناد شرکت در مزایده است.

#وزمین | بانک ایران زمین از برگزاری مزایده با موضوع آگهی مزایده فروش املاک و مستغلات مازاد بانک ایران‌زمین خبر داد.

#خصدرا | صنعتی دریایی ایران از ارائه خدمات مهندسی، خرید، ساخت و نصب جک و دک حفاری موقت فاز 11 پارس جنوبی در قالب یک قرارداد خبر داد.

#فارس | مدیرعامل شرکت تامین سرمایه خلیج فارس گفته است: مهمترین نکته که قابل توجه سهامداران است،  بلوک ۱۵درصدی است که مجددا عرضه آن آگهی شده و چند شخصیت حقوقی در صف تقاضا هستند. پتروشیمی اروند پذیرش آن انجام شده است؛ منتظر هستیم تا در شرایطی که وضعیت بازار سرمایه مناسب باشد این عرضه را انجام دهیم. دومین شرکتی که در حال آماده سازی است، پتروشیمی بندر امام است. امیدواریم در سال جدید چند شرکت دیگر  از جمله مدبران اقتصاد را برای عرضه در بورس داشته باشیم. افزایش سرمایه پتروشیمی پارس نهایی شده و در حال انجام فرایندهای پایانی آن هستیم.

#ثامید |  توسعه و عمران امید پروژه های خود را به صورت نقد،اقساط و یا تهاتر از طریق برگزاری مزایده عمومی واگذار می نماید. شایان ذکر است حجم ریالی فروش پیش بینی شده در آگهی به میزان حداقل 1311.2 میلیارد تومان برآورد شده است که عملکرد آن در گزارش های آتی منعکس می شود.

#فزرین | زرین معدن آسیا از دریافت 1 فقره پروانه اکتشاف(مقدماتی) برای محدوده معدنی خراسان جنوبی خبر داد.

#شفارا | مطابق برنامه ریزی انجام شده و پس از تامین مواد اولیه از دیروز کلیه واحدهای تولیدی پتروشیمی فارابی مجدداً راه اندازی و درسرویس قرار گرفتند.

#لخزر | پرونده افزایش سرمایه پارس خزر به دلیل رفع نقص و اصلاح گزارش توجیهی افزایش سرمایه ( منجمله افزوده شدن اطلاعات مالی حسابرسی شده از اول سال 1399 لغایت 1400/06/31 ) ، موقتا از دستور کار سازمان بورس خارج گردیده است. کلیه اصلاحات مذکور انجام گردیده است و طی چند روز آینده پس از تایید مجدد بازرس قانونی شرکت، جهت اخذ مجوز به آن اداره ارسال خواهد شد.

#وپویا | با موافقت سازمان بورس واوراق بهادار مهلت استفاده از مجوز افزایش سرمایه سرمایه گذاری مدیریت پویا به مدت 30 روز و تا 8 اسفند تمدید شد.

#دانا | با موافقت سازمان بورس واوراق بهادار مهلت استفاده از مجوز افزایش سرمایه بیمه دانا به مدت 30 روز و تا تاریخ یکم اسفند تمدید شد.

#وگستر | گسترش سرمایه گذاری ایرانیان از تایید حسابرس و بازرس قانونی در خصوص افزایش سرمایه 100 درصدی شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی خبر داد.

#وحافظ | با توجه به افزایش سرمایهُ بیمه حافظ از مبلغ 122,000 میلیون ریال به‌مبلغ 500,000 میلیون ریال  ، تعداد 261,370,961 سهم با توجه به حق تقدم استفاده شده توسط سهامداران فعلی، و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه بدین وسیله تعداد 116,629,039 سهم 1000 ریالی برای پذیره نویسی عمومی عرضه میشود. مهلت پذیره نویسی عمومی28 دی تا 12 بهمن تعیین شد.

#سامان | بانک سامان از تصویب افزایش سرمایه خبر داد.

#دسانکو | با توجه به افزایش سرمایهُ داروسازی سبحان انکولوژی از 96.1 میلیارد تومان به 131.1 میلیارد تومان، تعداد 345.3 میلیون سهم با توجه به حق تقدم استفاده شده توسط سهامداران فعلی، و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه بدین وسیله تعداد 4.6 میلیون سهم 100 تومانی برای پذیره نویسی عمومی عرضه میشود. مهلت پذیره نویسی عمومی از 25 دی تا 9 بهمن تعیین شد.

  • XLbtCDG7hGvl
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید