بسته خبری اقتصادنیوز پنج شنبه 30 دی 1400

2 توافق مهم ایران با روسیه /آمریکا زیر میز می زند؟

کدخبر: ۴۷۰۳۲۴
اقتصادنیوز: ابراهیم رییسی و ولادیمیر پوتین با هم دیدار کردند و دو طرف خواهان تعمیق روابط راهبردی با هم شدند.
2 توافق مهم ایران با روسیه /آمریکا زیر میز می زند؟

به گزارش اقتصادنیوز ، مهمترین رویدادها به دیدار روسای جمهور ایران و روسیه اختصاص داشت. مذاکرات وین هم دیروز به صورت دو جانبه و چند جانبه برگزار شد.

اخبار سیاسی | بلینکن: ایران می گوید ما زیر میز نزنیم

مذاکرات وین در شرایطی پیش می‌رود که تحرکات بین‌المللی فراتر از پایتخت اتریش برای حصول توافق نهایی در راستای رفع تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده افزایش چشم‌گیری به خود گرفته است. دیدارهای چند جانبه و دو جانبه ایران با روسیه و چین و کشورهای اروپایی برگزار شد. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به روند مذاکرات وین هم گفته است: یکی از چیزهایی که ایران از ما خواسته ضمانتی است مبنی بر اینکه ما دوباره زیر میز نمی‌زنیم. در نظام ما،  نمی‌توان چنین ضمانت سخت و سریعی ارائه کرد. رئیس‌جمهور بایدن فقط می‌تواند بگوید خودش در کسوت رئیس‌جمهور چه کاری انجام خواهد داد و یا انجام نخواهد داد.

اخبار اقتصادی | توافقات روز اول ایران با روس ها

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با ابراهیم رییسی، رئیس‎ جمهور ایران گفته است: حجم تبادلات تجاری بین دو کشور افزایش مثبت حدودا ۶ درصدی به همراه داشت. ابراهیم رییسی هم در این جلسه گفته است: ما هیچ محدودیتی برای گسترش و توسعه روابط با روسیه نداریم و خواهان برقراری روابط راهبردی با مسکو هستیم.

احساس خاندوزی، وزیر اقتصاد از توافق ایران و روسیه در خصوص سرعت بخشیدن به پروژه های خط اعتباری 5 میلیارد دلاری خبر داد که شامل 3 طرح نیروگاهی و 2 طرح ریلی و ترانزیتی است. تسهیل تعامل بانکی از دیگر توافقات مذاکرات ایران و روسیه عنوان شده است. 

وزیر نفت کشورمان و نیکلای شولگینوف وزیر انرژی روسیه که ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه را نیز به عهده دارند ،عصر روز سه شنبه راههای ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور را در زمینه اقتصادی و نفتی بررسی کردند. علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در توییتی با بیان اینکه فروش نفت ⁧ایران⁩ و بازگشت پول آن به شرایط مناسب و غیرقابل بازگشتی رسیده، نوشت: نمی‌شود برای امتیازگیری، قول رفع تحریمی را داد که بی‌اثر شده است

بانک مرکزی ابلاغیه 8 بندی تسهیل ارز حاصل از صادرات را اعلام کرد. این ابلاغیه با حمایت سازمان توسعه تجارت نهایی شد. علی صالح آبادی گفته است: کنترل تورم و تحول نظام بانکی را با جدیت پیگیری می‌کنیم. اصلاح قوانین و مقررات بانکی در راستای تسهیل دسترسی مردم به خدمات بانک‌ها در دستور کار جدی بانک مرکزی است.

مسعود میرکاظمی، گفت: سازمان برنامه و بودجه بر اجرای مصوبه ۱۰ بندی ستاد اقتصادی دولت برای حمایت از بورس تاکید دارد، دولت علاوه بر برداشتن گام های عملی به حل ریشه ای مشکلات بازار سرمایه کمک خواهد کرد.  سازمان برنامه و بودجه بر اجرای مصوبه ۱۰ بندی ستاد اقتصادی دولت برای حمایت از بورس تاکید دارد.

 نخستین فهرست قطعیِ شناسایی‌ شده از خانه‌های خالی که معادل یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحد است، شب گذشته در وزارت راه و شهرسازی تکمیل و برای صدور قبض‌های مالیاتی قبل از پایان سال به سازمان امور مالیاتی ارسال شد.

کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با واردات ۵۰ هزار خودرو در سال آینده موافقت کرد. رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران، پول‌های بلوکه شده ایران در بانک‌های ⁧چین⁩ به 22 میلیارد دلار رسید.

اخبار شرکت ها |  فروش بلوکی سهام هلدینگ خلیج فارس لغو شد

#فارس | سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: پیرو نامه ۲۲ دی ماه این سازمان با موضوع درخواست عرضه ۱۵ از کل سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و نظر به اینکه با انقضای مهلت مقرر جهت ارسال تقاضا و مستندات بررسی اهلیت تقاضا تنها یک تقاضا واصل شده است که با توجه به اهمیت، ارزش و حجم مزبور امکان حصول رقابت لازم جهت تامین منافع دولت و بیت المال را مخدوش ساخته است، انصراف این سازمان از عرضه مذکور و الغای اثر از مکاتبات مورد اشاره؛ اعلام می شود.

#دکیمی | کیمیدارو اعلام کرد: شرکت ضمن عدم اختلال در فرآیند تولید که در اولویت است و مذاکره با سهامدار عمده به منظور افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی انجام شده است.

#ارفع | آهن و فولاد ارفع ایرانیان گفته است: اجرای طرح افزایش ظرفیت واحد احیا (آهن اسفنجی) از 800 هزار تن به 1.2 میلیون تن در سال که باعث خاموشی این واحد به مدت 50 روز در سه ماهه سوم امسال شده است.

#تایرا | تراکتورسازی ایران از بار مالی 30 میلیارد تومانی هزینه بازنشستگان در سه ماهه چهارم امسال خبر داد.

#کرماشا | پتروشیمی کرمانشاه از توقف بخشی از فعالیت های شرکت به دلیل شروع فصل سرما و برودت هوای منطقه عملیاتی شرکت از 25 دی خبر داد.

#تمحرکه | ماشین سازی نیرو محرکه در پاسخ به ابلاغ رسمی شرکت دنیای ماموت مبنی بر پیشنهاد قیمتی با موضوع طراحی ، تامین و ساخت دو دستگاه هیتر پکیج خط رنگ پودری آنالیز و پیشنهاد قیمت خود را ارسال نموده است. ارسال این پیشنهاد قیمت به معنی قطعیت همکاری دراین پروژه نیست.

#دلقما | دارویی لقمان از دریافت مجوز افرایش 6 تا 116 درصدی در نرخ فروش 8 قلم دارو خبر داد.

#سایرا | ایرانیت از برگزاری مزایده  فروش شش دانگ عرصه و عیان به مساحت 2997.28 مترمربع واقع در شهرستان رشت بصورت نقدی یا تهاتر با ملک در تهران یا مشارکت خبر داد.

#والبر | افزایش سرمایۀ سرمایه گذاری البرز از 480 میلیارد تومان به840 میلیارد تومان ( از محل مطالبات و آورده نقدی و اندوخته) در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسید.

#خبازرس | افزایش سرمایه شرکت بازرسی مهندسی و صنعتی ایران از محل سود و زیان سنواتی ، تجدید ارزیابی دارایی ها و براساس مصوبه هیئت مدیره شرکت خواهد بود. لکن با توجه به اینکه انجام افزایش مذکور مستلزم ارائه گزارش توجیهی و گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت جهت ارائه به سازمان بورس و اوراق بهادار است، این مهم در دست اقدام بوده و پس از انجام مراحل قانونی ، به اطلاع آن سازمان خواهد رسید. در مورد ادغام شرکت بازرسی مهندسی ایران )شرکت فرعی( با شرکت بازرسی مهندسی و صنعتی ایران نیز باید اعلام کرد: با توجه به اینکه انجام این امر، نیازمند اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار است، مراحل اخذ تاییدیه از سازمان مذکور ، نیز در حال انجام است.

#ثپمپی | گزارش توجیهی هیئت مدیره پمپ سازی ایران به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از 63 میلیارد تومان به 110 میلیارد تومان از محل سود انباشته به  تصویب هیئت مدیره رسید و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد.

#کباده | گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه تولید خاک نسوز استقلال آباده از 21.9 میلیارد تومان به 43.8 میلیارد تومان از محل سود انباشته به تصویب هیئت مدیره رسید و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد.

#ثفارس #ثامان  #غگل | مجمع سالانه عمران و توسعه فارس، سامان گستر اصفهان و گلوکوزان برگزار شد و هیچ کدام به حد نصاب نرسید.

#سپ |  در مجمع پرداخت الکترونیک سامان کیش اعلام شد: موضوع افزایش سرمایه خرید ۱۱۰ هزار دستگاه کارتخوان است. ۳۷۵ میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شده که ۱۰۴ میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده تامین می‌شود. در پایان این جلسه افزایش سرمایه شرکت از 500 میلیارد تومان به 800 میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی به تصویب و تایید مجمع رسید.

#ثاخت | در مجمع بین المللی توسعه ساختمان اعلام شد:  بعد از 5 سال، این شرکت از زیان به سود عملیاتی رسیده و 260میلیارد تومان سود شناسایی کرد. پروژه تجاری سعدی شیراز: با ساخت مال فلت به همراه فودکورد و پارکینگ در مرحله برگزاری مزایده است.  پروژه رویای کیش: 5 برج، 162واحد ویلایی، 655 واحد که تا انتهای بهمن محوطه سازی آن آغاز می شود. پروژه مسکونی دیدار: بلوک‌های EوDتکمیل و تحویل شده‌اند. برج های  AوB در دستور کار است. تسهیلات بانک گردشگری: 220 میلیارد تومان بود که با تقلیل به 175 میلیارد تومان تسویه شد. تسهیلات بانک صادرات: 180میلیارد تومان که 144 میلیارد تومان آن تسویه شده و36 میلیارد تومان باقی مانده هم در حال تسویه است. تسهیلات بانک انصار: به علت ادغام بانک انصار در بانک سپه، این موضوع در حال پیگیری و بررسی و جلساتی در این باره در جریان است. پرونده ملک حافظ: با صدور رای بدوی، 133 میلیارد تومان به شرکت رد مال شد. پرونده شرکت دیویتال و آقای سعید بهرمن: در حال پیگیری در دادگاه تجدید نظر است. پرونده ملک بخارست:  با بانک سامان جهت فک رهن واحدها توافق شد. پرونده مربوط به پروژه شعع ساحل(نوشهر): تیم حقوقی ثبتی و پیگیری موضوعات حقوقی در خصوص انتقال سند از مالک قبلی، رفع معرض، توقف حکم قلع و قمع پروژه در حال پیگیری است.

#پارسان | نفت و گاز پارسیان در مجمع سالانه اعلام کرد: برای  جبران اختلاف فروش نرخ اوره با بازار ازاد ردیف بودجه در سال  1401 پیش بینی شد. در دولت جدید جلسات و‌ مکاتبانی داشتیم که در نهایت در جلسه با محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در خصوص قیمت گاز موافقت شد تا این مصوبه دولت اصلاح شود و نامه ای از ریاست جمهوری به وزارت جهاد در جهت پیشنهاد اصلاحی با کمک شرکت های اوره ای و انجمن اوره شکل بگیرد. در حوزه برنامه ریزی و توسعه، چشم انداز ۱۴۰۰ را نهایی کردیم و برنامه ۵ ساله ۱۴۰۴ را تدوین کردیم. در حوزه پتروپالایشی، مجموعه ستاره سبز سیراف پالایشگاه ۱۲۰ هزار بشکه ای و پتروشیمی اریا را داریم. این دو در قالب یک پتروپالایش سازمان‌دهی شده و تلاش برای کسب زمین مورد نیاز انجام می شود. در انتهای مجمع تقسیم سود  ۹۰  درصدی به ازای هر سهم معادل ۳۵۳ تومان تصویب شد.

#بالبر | کابل البرز در مجمع سالانه 3.7 تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

  • 164260644716505700
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید