واکنش بازار دلار ایران به تغییر مهره برجامی آمریکا

ضربه طلا به قیمت سکه /دلار در یک قدمی کانال 28

کدخبر: ۴۷۰۷۷۴
اقتصادنیوز : بازار ارز و طلا امروز شاهد صعود قیمت دلار و قیمت طلا بود؛ قیمت سکه هم نزولی شد.
ضربه طلا به قیمت سکه /دلار در یک قدمی کانال 28

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در بازار ارز امروز شنبه 2 بهمن 1400 بر مدار صعود قرار گرفت. این اسکناس آمریکایی در  ساعات ابتدایی معاملات نقدی امروز 110 تومان از عصر روز پنجشنبه گذشته بالاتر بود  و با 27 هزار و 990 تومان معامله شد. اما در بازار متشکل ارزی امروز قیمت دلار اندکی افت کرد. دلار در این بازار با 30 تومان کاهش بر روی 25 هزر و 419 تومان قرار گرفت. 

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟ 

صرافی ملی هم در اولین  روز این هفته قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا  ۲۵,۵۴۶(بیست و پنج  هزار و  پانصد و چهل و شش  تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۵,۸۰۱ (بیست  و پنج هزار وهشتصد و یک تومان) اعلام شد.قیمت خرید یورو امروز   ۲۸,۷۸۵ ( بیست و هشت هزار و هفتصد و هشتاد و پنج  تومان) و قیمت فروش یورو  ۲۹,۰۷۲(بیست و نه هزار و هفتاد و دو  تومان) است.

رشد اندک قیمت درهم

قیمت درهم در بازار ارز امروز همزمان با افزایش قیمت دلار اندکی رشد کرد. درهم در بازر امروز 20 تومان از روز پنجشنبه گذشته بالاتر بود و با 7 هزار و 620 تومن معامله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد  27 هزارو 988 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار  تفاوت  چندانی نداشت. 

قیمت سکه نزولی شد

بازار جهانی طلا امروز شاهد افت 5 دلاری قیمت اونس طلا بود. این فلز گران بهای جهانی در بازار امروز با 1836 دلار معامله شد. اما در بازار داخلی سرنوشت قیمت طلا و قیمت سکه برخلاف هم رقم خورد. قیمت طلا 18 عیار امروز 8 هزار و 600 تومان گران شد و به 1 میلیون و 224 هزار و 100 تومان رسید. قیمت سکه اما با ضربه نزولی قیمت اونس طلا بر مدار نزول قرار گرفت. این فلز زرد رنگ داخلی امروز 10 هزار تومان از روز پنجشنبه هفته گذشته ارزن تر بود و با 12 میلیون و 405 هزار تومان معامله شد. با احتساب قیمت 27 هزار و 990 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 98 هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز 2.53 درصد بود.

واکنش بازار دلار ایران به تغییر مهره برجامی آمریکا

در بازار ارز تهران و در میان معامله گران دلار امروز  خبر تغییر مهره های برجامی در مذاکرات هسته ای برجسته بود. ان‌بی‌سی نیوز به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا در وین اخیرا تغییر کرده و ریچارد نفیو، یکی از اعضای این تیم، به دلیل اختلاف نظر با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، به سمتی متفاوت در وزارت خارجه برگشته است.

علاوه بر اخبار برجامی خبر دروغین فوت ملک عبدالله پادشاه سعودی  برجسته بود. از ساعتی پیش برخی رسانه‌ها به نقل از تلویزیون سعودی، از فوت سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی خبر داده‌اند.پیگیری خبرگزاری تسنیم از رسانه‌های رسمی عربستان (خبرگزاری واس و شبکه‌های الاخباریه و العربیه) نشان می‌دهد، چنین خبری صحت ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید