پیش بینی قیمت دلار امروز 7 بهمن 1400 از مسیر مذاکرات برجام

کدخبر: ۴۷۲۰۲۴
اقتصادنیوز: برخی از معامله گران باور دارند که علت افت شب گذشته دلار، خبرهایی در مورد گشایش های هسته ای بود. معامله گران به نقل از برخی کانال های خبری عنوان می کردند که ایران و طرف های غربی به یک پیش نویس برای توافق هسته ای نزدیک شده اند.
پیش بینی قیمت دلار امروز 7 بهمن 1400 از مسیر مذاکرات برجام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایرانف اسکناس آمریکایی در روز پنجم هفته نیز نتوانست بالای مقاومت بزرگ 28 هزار و 200 تومانی تثبیت شود. این موضوع موجب شد که یکبار دیگر افزایشی ها از بازار ارز عقب نشینی کنند و اسکناس آمریکایی در مسیر نزولی قرار بگیرد. در ساعات انتهایی شب گذشته در بازار پشت خطی حتی خط حمایت 28 هزار تومانی دلار از دست رفت و این ارز وارد محدوده 27 هزار و 900 تومانی شد.

به باور تحلیل گران فنی تا زمانی که دلار بالای محدوده 28 هزار و 200 تومان تثبیت نشود، شانس معناداری برای رشد قیمت این ارز وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر تثبیت دلار زیر مرز 28 هزار تومان به مرور زمینه ساز ورود فروشندگان بیشتر به بازار خواهد شد.

برخی از معامله گران باور دارند که علت افت شب گذشته دلار، خبرهایی در مورد گشایش های هسته ای بود. معامله گران به نقل از برخی کانال های خبری عنوان می کردند که ایران و طرف های غربی به یک پیش نویس برای توافق هسته ای نزدیک شده اند.

در حالی که برخی افت قیمت دلار را به اخبار برجامی نسبت می دادند، عده دیگری باور داشتند که دلار دیروز به خاطر کمک به بازار سهام رشد یافت. از شب سه شنبه شایعه شده بود که دولت برای جلوگیری از افت بیشتر بازار سهام، در بازار ارز مداخله زیادی نخواهد کرد و همین عامل در افزایش روز چهارشنبه نقش داشت. از نگاه آن ها با توجه به اینکه بازار سهام در روز پنج شنبه تعطیل است، معامله گران ارزی به صورت موقت از بازار خارج شده اند. در کنار این خوشبینی نسبت به توافق تا حدی موجب شد که شایعه بورسی نیز اثر خود را از دست بدهد.

در صورتی که دلار امروز به بالای خط 28 هزار تومان باز نگردد، شانس صعودی های بازار ارز بسیار کاهش خواهد یافت. تثبیت دلار بالای خط 28 هزار و 200 تومان یکبار دیگر زمینه ساز برگشت صعودی ها به بازار خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید