دلار ریزش کرد، درهم ثابت ماند

پیام جدید آمریکا به بازار دلار در ایران /سکه گران شد

کدخبر: ۴۷۳۲۲۵
اقتصادنیوز: قیمت دلار در بازار امروز در حالی ریزش کرد که قیمت سکه و طلا با سیگنال صعودی قیمت اونس طلا بر مدار افزایش قرار گرفت.
پیام جدید آمریکا به بازار دلار در ایران /سکه گران شد

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در بازار ارز امروز 12 بهمن1400  به مسیر کاهشی روز گذشته ادامه داد. این اسکناس آمریکایی در بازار امروز 70 تومان پایین رفت و بر روی 27 هزار و 900 تومان قرار گرفت. قیمت دلار در نیمه معاملات نقدی امروز 27 هزار و 870 تومان بود. اما بازار متشکل ارزی امروز شاهد افزایش قیمت دلار بود. دلار در این بازار امروز 99 تومان بر ارزش خود افزود و به 24 هزار و 906 تومان رسید. 

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟ 

صرافی ملی امروز سه شنبه 12 بهمن ماه در ساعت 11:55 دقیقه به وقت تهران قیمت خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا  24هزار و 741 تومان  و قیمت فروش دلار آمریکا 24 هزار و 989 تومان  اعلام شد. همچنین بر اساس صرافی ملی قیمت خرید یورو امروز  28 هزار و 25 تومان و قیمت فروش یورو  28 هزار و 307 تومان است. 

قیمت درهم ثابت ماند

قیمت درهم در بازار امروز نسبت به روز گذشته ثابت ماند. درهم امروز با 7 هزار و 620 تومان معامله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد  27 هزارو 988 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالاتر بود. 

سیگنال اونس طلا به بازار سکه در ایران 

بازار جهانی امروز شاهد صعود قیمت اونس طلا بود. این فلز گران بهای جهانی امروز توانست به بالای مرز 1800 دلار برود. قیمت اونس طلا امروز تقریبا 8 دلار گران شد و به 1804 دلار رسید. در بازار داخلی ایران هم امروز با سیگنال صعود قیمت طلای جهانی، قیمت طلا 18 عیار و قیمت سکه بر مدار افزایش قرار گرفتند. قیمت طلا 18 عیار امروز با1 میلیون و 221 هزار تومان معامله شد که نسبت به دیروز رشد 5 هزار و 700 تومانی را نشان می دهد.

قیمت سکه هم بعد از دو روز ریزش امروز 15 هزار تومان بالا رفت و بر روی 12 میلیون و 250 هزار تومان معامله شد. با احتساب قیمت 27 هزار و 870 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 11 میلیون و 836 هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز 3.49 درصد بود.

پیام جدید آمریکا به بازار دلار در ایران

مذاکرات برجام امروز هم در بازار ارز تهران و در میان معامله گران دلار برجسته بود.یک مقام بلندپایه وزارت امور خارجه آمریکا گفت که مذاکرات وین وارد مراحل پایانی شده و زمان اتخاذ تصمیمات سیاسی فرا رسیده است.این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: ما در مراحل پایانی مذاکرات وین برای احیای برجام هستیم. طی چند هفته مشخص خواهد شد که آیا می‌توانیم در وین به توافق برسیم.وی همچنین با بیان اینکه زمان اتخاذ تصمیمات سیاسی رسیده است، افزود که نشانه‌هایی درباره مذاکرات مستقیم با مقامات ایرانی وجود ندارد.

امروز یک خبر دیگر هم مورد توجه معامله گران قرار گرفت. وزارت خزانه‌داری آمریکا نفتکش «عمان پراید» با پرچم لیبریا را که چندی پیش به بهانه حمل نفت ایران در لیست تحریم قرار داده بود، از این لیست خارج کرد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید