سایه برجام در بازار ارز ایران؛

دلار 24 هزارتومانی در صرافی‌ ملی /عقبگرد قیمت سکه

کدخبر: ۴۷۱۵۴۶
اقتصادنیوز: بازار ارز و طلا امروز شاهد عقبگرد قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بود.
 دلار 24 هزارتومانی در صرافی‌ ملی /عقبگرد قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران امروز سه شنبه 5 بهمن 1400 شاهد عقبگرد قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی در بازار امروز 70 تومان از روز گذشته پایین تر بود و با 28 هزار  130 تومان معامله شد. در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار اندکی رشد را تجربه کرد و بر روی 25 هزار و 275 تومان قرار گرفت. 

 دلار 24 هزارتومانی در صرافی ملی 

صرافی ملی هم  در چهارمین روز هفته قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو  را اعلام کرد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا  ۲۴,۹۱۳  (بیست و چهار هزار و نهصد و سیزده تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۵,۱۶۳ (بیست  و پنج هزار وصد و شصت و سه تومان) اعلام شد. این درحالیست که در ابتدای معاملات امروز قیمت خرید دلار در صرافی ملی ۲۵,۱۶۸ (بیست و پنج  هزار و  صد و شصت و هشت تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۵,۴۲۱(بیست  و پنج هزار وچهارصد و بیست و یک تومان) اعلام شده بود.

قیمت خرید یورو امروز   ۲۸,۴۱۷ ( بیست و هشت هزار وچهارصد و هفده  تومان) و قیمت فروش یورو  ۲۸,۷۰۲ (بیست و هشت هزار و هفتصد و و  تومان) است.

افت اندک قیمت درهم 

قیمت درهم در بازار ارز امروز نسبت به روز گذشته اندکی افت کرد. درهم  امروز با 50 تومان کاهش بر روی 7 هزار و 680 تومان قرار گرفت. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد  28 هزارو 208 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار  بالاتر بود. 

قیمت سکه و طلا نزول کرد

بازار جهانی طلا امروز شاهد افزایش قیمت اونس طلا بود. این فلز گران بهای جهانی امروز تقریبا 5 دلار بالا رفت و بر روی 1840 دلار قرار گرفت . در بازار  داخلی  ایران هم قیمت طلا 18 عیار و قیمت سکه  برخلاف روز گذشته آرایش نزولی به خود گرفتند. 

قیمت طلا 18 عیار امروز 3 هزار و 700 تومان کاهش را تجربه کرد و با 1 میلیون و 247 هزار و 800 تومان معامله شد.قیمت سکه هم امروز 65 هزار تومان از روز گذشته ارزان تر بود و بر روی 12 میلیون و 515 هزار تومان قرار گرفت. با احتساب قیمت 28 هزار و 130 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 185 هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز 2.7 درصد بود

سایه برجام در بازار دلار 

از جمله اخباری که در بازار ارز تهران و در میان معامله گران‌ دلار برجسته بود می توان‌به اظهات ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه امریکا اشاره کرد.سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته اظهارات رابرت مالی درباره لزوم آزادی چهار آمریکایی زندانی در ایران، پیش‌شرط واشنگتن برای بازگشت به برجام نبود و این موضوع از مسائل هسته‌ای جداست.

ند پرایس درباره مذاکره مستقیم ایران و آمریکا نیز گفت: ما آماده ملاقات مستقیم هستیم. ما همواره این موضع را داشته‌ایم که تعامل مستقیم با ایران در مورد مذاکرات برجام و سایر موضوعات بسیار مفیدتر خواهد بود.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم گفت:هفته های آینده مشخص خواهد کرد که آیا بازگشت متقابل به توافق هسته ای محقق خواهد شد یا خیر.اگر بازگشت متقابل به توافق هسته ای انجام نشود با پرونده ایران از راه های دیگر برخورد خواهیم کرد.

اظهارات انتونی بلینکن‌در حالی است که وال‌استریت ژورنال از اختلاف میان تیم‌ مذاکراتی آمریکا خبر داده است. طبق گزارش وال استریت ژورنال چند عضو دیگر تیم مذاکره‌کننده آمریکایی به دلیل اختلاف نظر با مواضع «رابرت مالی» سرپرست این تیم در قبال ایران، مذاکرات وین را ترک کرده و به واشنگتن بازگشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید