بسته خبری اقتصادنیوز یکشنبه 24 بهمن 1400

از پیش بینی تورم در 1401 تا ارزشگذاری سرخابی ها

کدخبر: ۴۷۵۸۸۱
اقتصادنیوز: مذاکرات در مرحله پایانی قرار دارد و باید دید که آیا توافق در این مرحله نهایی می شود.
از پیش بینی تورم در 1401 تا ارزشگذاری سرخابی ها

به گزارش اقتصادنیوز ، همه طرف های برجامی در وین اتفاق نظر دارند که مذاکرات به مرحله پایانی رسیده و به همین دلیل جلسات فشرده فعلا در جریان است.

اخبار سیاسی | افزایش گمانه زنی ها درباره بسته آخر در وین

نماینده روسیه در مذاکرات وین از دیدار با نماینده آمریکا و رایزنی در زمینه «بحث‌برانگیز‌ترین» موارد باقی‌مانده در این دور از مذاکرات خبر داد. رئیس هیات چین در مذاکرات رفع‌تحریم‌ها در وین هم اعلام کرد: همه اتفاق نظر داریم که به مرحله نهایی رسیده‌ایم به ویژه اینکه همکاران ایرانی بسته نهایی خود را ارائه دادند. جلسات در قالب‌های مختلف به صورت دو و سه جانبه جریان دارد. همچنین دیدار هیأت‌های مذاکره کننده ایران و اتحادیه اروپا به ریاست علی باقری و انریکه مورا هماهنگ‌کننده اروپایی برگزار شد. یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: ایران در ارائه پیشنهادات پیشگام بوده است؛ آمریکا به بلاتکلیفی خود پایان دهد.

منابع خبری موثق در گزارشی خبر داده، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های ایران با آغاز مذاکرات بازگشت به برجام، تکرار بدعهدی‌ها و اجرای نامطلوب تعهدات از سوی طرف‌های اروپایی و آمریکا بود اما به نظر می‌آید مذاکره‌کنندگان برای عبور از این مساله به الگو و نقشه ای مورد قبول دست یافته اند. در همین حال  نماینده روسیه از دیدار و گفتگو با انریکه مورا درباره تنظیم سند نهایی مذاکرات وین خبر داد.

رهبران آمریکا، کانادا، بریتانیا، ایتالیا، لهستان، رومانی، فرانسه و آلمان و روسای شورای اروپا، کمیسیون اروپا و ناتو درباره تهدید نظامی روسیه علیه اوکراین نشستی مجازی برگزار کردند.

اخبار اقتصادی | پیش بینی دولت از روند تورم در سال آینده

غلامرضا مرحبا؛ سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفته است: بررسی طرح مالیات برعایدی سرمایه درمجلس به اتمام رسیده و نیاز به یکسری هماهنگی‌ها در خصوص برخی معافیت‌ها از جمله در مناطق ویژه و آزاد دارد که باید تعیین تکلیف شود.

معاون اول رییس‌جمهور مصوبه افزایش سرمایه شرکت ملی پتروشیمی، ثبت معاملات فعالان اقتصادی در سامانه مؤدیان، اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون شکار، اصلاحیه مصوبه زمان لازم‌الاجرا شدن پرداخت فوق‌العاده سختی کار کارکنان وزارت نیرو و اصلاحیه آیین‌نامه توافق‌­های بین‌المللی را ابلاغ کرد. شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز اعلام کرد: تا پایان دی‌ماه بیش از دو میلیون تن روغن و شکر خام از بنادر شمالی و جنوبی وارد کشور شده است.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد میگوید: دولت در مرحله کنترل کسری بودجه و تورم بسیار جدی است و در سال آینده تورم بسیار کمتری را تجربه خواهیم کرد. به گفته او دولت به دنبال کاهش ۵ درصدی مالیات بنگاه‌های معاملاتی است و نتایج این نوع تغییر رویکرد به اخذ مالیات را در سال آینده شاهد خواهیم بود. در دولت جدید اصلاح بازار سرمایه را در پیش گرفته‌ایم که در این زمینه پیشنهادی را به هیئت دولت ارائه کرده و منتظر تصویب آن هستیم.

در خبری هم اعلام شد که حسین فهیمی به سمت معاون حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی منصوب شد.

در ششمین هفته متوالی، نرخ سود بین بانکی باز هم کاهش یافت و به سطح 20.31 درصد رسید.

اخبار شرکت ها | مجوز افزایش سرمایه هایی که صادر شد

قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی گفته است: باشگاه پرسپولیس ۳ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان و ارزش نقدی باشگاه استقلال ۲ هزار ۷۸۰ میلیارد تومان توسط کارشناسان دادگستری از اموال این دو باشگاه ارزش گذاری شده است.

#تماوند | تعداد 312.6 میلیون سهم معادل 4/47درصد سهام غیرمدیریتی تامین سرمایه دماوند بطور عمده و نقد با قیمت پایه هر سهم معادل 620 تومان، روز دوشنبه 25 بهمن به فروش میرسد.

#گنگین | بانک گردشگری (#وگردش) در نظر دارد تعداد 600 میلیون سهم معادل 20 درصد از سهام اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان را از طریق بازار پایه فرابورس ایران از روز سه شنبه 24 اسفند عرضه کند.

#توریل  | توکاریل از افشای مبلغ تجمیعی قرارداد فولاد سبا به مبلغ 17 میلیارد تومان خبر داد.  تعـدیل نرخ حق دسترسی مسافت های زیر 500 کیلومتر از تاریخ 1399/09/05تا 1400/03/31 بـه میزان 25 درصد و از تاریخ 1400/04/01 تا اطلاع ثانوی به میزان 5 درصد و افزایش مبلغ 54.8 میلیارد تومان بر درامـدهای عملیاتی و سودخالص شرکت در سال مالی منتهی به 1400/12/29.

#دسانکو | داروسازی سبحان انکولوژی( وابسته به گروه دارویی برکت) موفق به دریافت پروانه ثبت ساخت 3 دوز داروی جدید از سازمان غذا و دارو شد.

#شپاس | بین المللی محصولات پارس اعلام کرد: بموجب برگ مطالبه صادره توسط امورمالیاتی بابت پرونده ارزش افزوده سال 97 مبلغ 44.1 میلیارد تومان اعلام وصول شد. لذا شرکت طی تسلیم لوایح اعتراضی به نحوه رسیدگی و متعاقب برگزاری دو جلسه هیات حل اختلاف در مرداد 99 و آبان 1400 و ارائه مستندات و ادله مثبته (از جمله افزایش درصد رفع تعهد ارزی) و پس از دو بار اجرای قرار رسیدگی مجدد، درنهایت طی برگ قطعی ابلاغی، پس از تعدیل مبلغ 37 میلیارد تومان به 7 میلیارد تومان کاهش و تسویه شد. بنابراین نسبت به حل وفصل بخش دوم بند 4 گزارش حسابرس مستقل وبازرس قانونی برای دوره منتهی به 1400/06/31 اقدام شد.

#ونیکی | سرمایه گذاری ملی ایران از واگذاری 0.2 درصد سهام شرکت ساسان (سهامی خاص) به تعداد 28،797،624 سهم از کل سهام شرکت خبر داد.

#وبانک | بانک ملی ایران از فروش بلوک 63.9 درصدی سهام سرمایه گذاری گروه توسعه ملی به صورت یکجا و نقد به قیمت هر سهم 2765 تومان در روز چهارشنبه 25 اسفند خبر داد.

#وهور | مدیریت انرژی تابان هور اعلام کرد: با توجه به موضوع فعالیت شرکت بر اساس ماده 3 اساسنامه و جهت استفاده حداکثری از توانمندی ها و پتانسیل موجود و با عنایت به سیاستهای شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور در افزایش درآمد، سودآوری و حفظ منافع سهامداران و پس از بررسی های به عمل آمده، نسبت به اخذ پروانه خرده فروشی برق از وزارت نیرو اقدام شد.

#کسرام | پارس سرام از فسخ قراردادهای مهم با موضوع اقاله قرارداد خرید واحد اداری دفتر مرکزی به مبلغ 19 میلیارد تومان خبر داد. قرارداد خرید ملک اداری دفتر مرکزی به موجب توضیحات ارائه شده در صورتجلسه هیات مدیره اقاله و معادل 20 میلیارد ریال به عنوان خسارت از فروشندگان دریافت شد.

#شتوکا | توکارنگ فولاد سپاهان اعلام کرد: با توجه به شرایط رقابتی بازار و توجه به توسعه سهم بازار و همچنین بهبود کیفیت محصولات تولیدی و ایجاد ثبات در کیفیت باعث تدوین استراتژی شرکت مبنی بر تولید رزین گردیدکه این مهم از طریق کاهش بهای تمام شده رنگهای تولیدی منجر به رقابت پذیری محصول‌ها شد.

#دتماد | تولید مواد اولیه داروپخش اعلام کرد: این شرکت توانست با نرخ های ارائه شده برای چهارمین سال متوالی برنده مناقصه صادرات کدئین فسفات هند به ارزش حدودی 2.6 میلیون دلار شود که وجه حاصل از آن بصورت روپیه پس از تحقق فروش و ارسال کالا در سال 1400 یا 1401 دریافت خواهد شد. پیش بینی می شودمناقصه فوق علاوه بر مبلغ پیش بینی منشر شده قبلی برای سال 1401 در کدال است که در صورت محقق شدن فروش فوق مبلغ پیش بینی سال 1401 تغییر خواهد کرد.

#وسینا  #وکبهمن | بانک سینا عرضه عمده سهام مدیریتی غیر کنترلی 14 درصد از سهام مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن در بازار اول فرابورس ایران خبر داد.

#ولصنم | لیزینگ صنعت و معدن در خصوص افزایش 46 درصدی سود عملیاتی منتهی به 30 آذر 1400 گفته است: با توجه به صدور رای قطعی و اجراییه مقام قضایی بانک سپه محکوم به پرداخت اصل مبلغ و خسارت تادیه دین بر مبنای شاخص تورم بانک مرکزی و هزینه های دادرسی و حق الوکاله مربوط به ضمانت نامه های صادره جهت تسهیلات اعطایی در سنوات قبل به شرکت های محاسب ارقام خاورمیانه و لایف برد پارسه شده است.

#خفولا | خدمات فنی فولاد یزد اعلام کرد: افزایش سود عملیاتی این شرکت به میزان 275 درصد به علت افزایش قابل توجه مبلغ قراردادهای تامین نیروی انسانی و تصویب تعدیل نرخ قراردادهای چهارماهه ابتدایی امسال از جمله قرارداد نظافت صنعتی چادرملو است. 

#خپویش |  پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه سازه پویش به میزان 442 درصد از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها نهایی شد.

#وپویا | افزایش سرمایه مدیریت شرمایه گذاری پویا جهت جلوگیری از خروج نقدینگی از شرکت انجام می‌شود که از محل مطالبات و آورده نقدی است، از میزان ۴۰۰میلیارد تومان به ۷۰۰ میلیارد تومان است. انجام مرحله دوم افزایش سرمایه به میزان ۳۰۰میلیارد تومان  دیگر و اخذ مجوز نیز در اختیار هیئت مدیره قرار گرفت.

#بموتو | مجوز افزایش سرمایه 2027 درصدی موتوژن از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر شد

#وتوسم | مجوز افزایش سرمایه 78 درصدی سرمایه گذاری توسعه ملی از محل سود انباشته صادر شد

#وکبهمن | مجوز افزایش سرمایه 100 درصدی مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن از محل سود انباشته صادر شد.

#شپاکسا | مجوز افزایش سرمایه 950 درصدی پاکسان از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و سود انباشته صادر شد.

#پلاسک | مجوز افزایش سرمایه 60 درصد پلاسکوکار از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر شد.

#وآرین | مجوز افزایش سرمایه 68 درصدی توسعه اقتصادی آرین از محل سود انباشته صادر شد.

#ثالوند | سرمایه گذاری مسکن الوند در مجمع 24 تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد

  • 1
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید