افزایش ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی سقف منابع نفتی بودجه؛

افزایش ۱۰۰ درصدی سهم صندوق توسعه از نفت

کدخبر: ۴۷۶۰۲۴
بعد از مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، سقف منابع ریالی صادرات نفت از ۳۸۱ هزار میلیارد تومان در لایحه دولت به ۴۸۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
 افزایش ۱۰۰ درصدی سهم صندوق توسعه از نفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم،‌ در لایحه بودجه 1401 که اواخر آذر ماه به مجلس ارائه شد سقف منابع حاصل از صادرات نفت  مندرج در ردیف 210101 ، میعانات گازی و خالص صادرات گاز مندرج در ردیف 21012  و منابع سه درصدی ردیف 210109 قانون بودجه 381.8 هزار میلیارد تومان تعیین شده بود. در ادامه تبصره 1 لایحه بودجه دولت قابل مشاهده است.​

بودجه ایران ,

 

این درحالی است که در کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس شورای اسلامی، سقف منابع حاصل از صادرات نفت  مندرج در ردیف 210101 ، میعانات گازی و خالص صادرات گاز مندرج در ردیف 21012  و منابع سه درصدی ردیف 210109 قانون بودجه 484 هزار میلیارد تومان تعیین شده است. متن مصوبه تلفیق در ادامه قابل رویت است.

بودجه ایران ,

تغییر سقف منابع نفتی در حالی صورت گرفته است که بر اساس متن گزارش کمیسیون تلفیق سقف منابع بودجه دولت  مشخص نشده است. 

 افزایش 100 درصدی سهم صندوق توسعه از نفت

یکی از تغییرات حائز اهمیت در کمیسیون تلفیق، در خصوص تبصره یک بودجه،  افزایش 100 درصدی منابع حاصل از نفت، سهم صندوق توسعه ملی است. بر این اساس درحالی که دولت سهم صندوق توسعه ملی را فقط 20 درصد لحاظ کرده بود، کمیسیون تلفیق مجلس سهم صندوق توسعه را مطابق با برنامه ششم توسعه 40 درصد لحاظ کرده است. به این ترتیب سهم صندوق از صادرات نفت نسبت به لایحه دولت دوبرابر شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید