بسته خبری اقتصادنیوز 27 بهمن 1400

حضور حاشیه ساز هیات اسرائیلی در وین /رشد تولید نفت ایران

کدخبر: ۴۷۶۵۷۷
اقتصادنیوز: برخی گمانه زنی ها از مذاکرات وین حکایت از آن دارد که اختلافات طرفین روبه پایان است اما برخی خبرها نیز چندان امیدوار کننده نیست.
حضور حاشیه ساز هیات اسرائیلی در وین /رشد تولید نفت ایران

به گزارش اقتصادنیوز، گمانه زنی ها از مذاکرات برجامی وین اوج گرفته است. در همین راستا شبکه المیادین از حل شدن 98 درصد اختلافات بین دو طرف خبر داده است اما حضور اسرائیلی ها در وین نیز خبری ناامیدکننده بود.

اخبار سیاسی | مذاکرات وین به توافق میانجامد؟

منابعی در هیأت‌های غربی شرکت کننده در مذاکرات وین در گفتگو با المیادین گفته اند: مذاکرات با طرف ایرانی به مراحل تعیین کننده و حساس رسیده است. برای ۹۸ درصد از اختلافات در مذاکرات وین به راه حل رسیده‌ایم. هدف ما پایان دادن به مذاکرات در وین تا پایان ماه جاری (فوریه) است. علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در ادامه رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک عصر سه شنبه (به وقت محلی) با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین دیدار کرد.

همچنین جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفته است: قویا معتقدم توافق در مذاکرات وین به زودی حاصل خواهد شد. در همین حال امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس در خصوص آخرین وضعیت گفت‌وگوها در وین، موضوعات دوجانبه و برخی مسائل مورد اهتمام مشترک از جمله اوضاع در افغانستان و یمن تلفنی گفتگو و تبادل نظر کردند.

در تازه ترین رویدادها، نورنیوز، رسانه شورای عالی امنیت ملی تایید کرد: حضور آشکار و غیر منتظره صهیونیست‌ها در وین، بدون شک عاملی بازدارنده برای پیشرفت مذاکرات وین در شرایط حساس فعلی است. مذاکره کننده ارشد روسیه در همین حال در این باره گفته است: دیدار با هیات دیپلماتیک اسرائیل، ارتباطی با مذاکرات وین نداشت. ما از مواضع یکدیگر آگاه هستیم و به این واقعیت احترام می گذاریم که در مورد برجام اختلاف نظر داریم. به همین خاطر چیزی برای بحث وجود ندارد.

اخبار اقتصادی | رشد 21 درصدی تولید نفت ایران

در مهمترین رویداد اقتصادی، تازه ترین گزارش اوپک نشان می‌دهد تولید نفت ایران در سال ۲۰۲۱ میلادی در مقایسه با سال پیش از آن رشدی ۲۱ درصدی را تجربه کرده است. این در حالی است که در این مدت ایران همچنان با سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی روبه‌رو بوده است.

اخبار بنگاه ها | یک عرضه بلوکی در راه است

مهمترین خبری که در مورد بنگاه ها به اطلاع رسید، مربوط به عرضه بلوکی است.

#شفا | مدیریت طرح و توسعه آینده پویا به وکالت از سرمایه گذاری گروه توسعه ملی میخواهد بلوک 85.5 درصدی سرمایه گذاری شفا دارو را با قیمت هر سهم 6606 تومان در روز شنبه 28 اسفند امسال واگذار کند.

 

  • 1
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید