بسته خبری اقتصادنیوز، پنج شنبه 28 بهمن 1400

تعیین تکلیف برجام در کنفرانس مونیخ /ایران خودرو وعده داد

کدخبر: ۴۷۶۸۶۳
اقتصادنیوز: درحالی که اخبار ضدونقیض از وین به گوش می رسد که همه نگاه ها به کنفرانس امنیتی مونیخ است.
تعیین تکلیف برجام در کنفرانس مونیخ /ایران خودرو وعده داد

به گزارش اقتصادنیوز ، شبکه خبری بلومبرگ مدعی شد که فعلا در مذاکرات وین وقفه افتاده و باید منتظر کنفرانس امنیتی مونیخ بود که بخشی از آن به رایزنی ها با آمریکایی ها بر سر بازگشت به برجام اختصاص دارد.

اخبار سیاسی | ادعای بلومبرگ درباره مذاکرات وین

شبکه خبری بلومبرگ چهارشنبه (۲۷ بهمن/ ۱۶ فوریه) مدعی شده دیپلماسی در هتل کوبورگ وین بر سر برنامه هسته‌ای ایران در آستانه آغاز کنفرانس امنیتی مونیخ دچار وقفه شده است. با این حال، هنوز اختلافات مهمی در مذاکرات باقی مانده‌اند. تمرکز طرف‌‌ها اکنون به سمت کنفرانس امنیتی مونیخ معطوف شده که قرار است با حضور هیئتی بلندپایه از آمریکا طی روزهای آینده برگزار شود. برگزارکنندگان این کنفرانس می‌گویند گفت‌وگو در خصوص احتمال حصول توافق در وین از جمله مواردی است که در دستور کار این نشست قرار دارد.

همچنین نماینده روسیه در مذاکرات وین در تازه ترین توییت نوشت: گفت‌و‌گوها می‌تواند در پایان فوریه به موفقیت بیانجامد. مذاکرات نیازمند زمان است؛ اما نه زمان طولانی. خبرنگار شبکه «العربی» نوشته اولیانوف درباره احتمال به موفقیت رسیدن مذاکرات ابراز خوشبینی کرده و گفته مذاکرات در مرحله نهایی قرار دارد.  رئیس هیات چین در مذاکرات وین هم گفته است: ما در مرحله آخر مذاکرات هستیم. امیدوارم گام‌های (نهایی) به سمت یکدیگر برداشته شود، چرا که ما در یک قدمی توافق نهایی هستیم.همه اطراف سخت سرگرم کار روی توافق هستند. علی باقری، رییس تیم مذاکره‌کننده ایران در وین در تازه ترین توییت گفته است: بعد از هفته‌ها مذاکرات فشرده، بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده‌ایم اما تا وقتی درباره همه‌چیز توافق نشده باشد، درباره هیچ چیز توافق نشده است.

وزیر امور خارجه فرانسه هم گفته است: ما اکنون به نقطه اوج مذاکرات رسیده‌ایم. مساله هفته‌ها نیست، موضوع چند روز است. تصمیم برای احیای توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی مساله تعداد روزهای باقی‌مانده نیست بلکه تهران همچنان لازم است تا تصمیم‌های کلیدی سیاسی بگیرد.

پیش تر رافایل گروسی، مدیر آژانس انرژی اتمی ایران گفته است، مذاکرات مهمی با رئیس مذاکره کننده هیئت ایران درباره موضوعات دوجانبه کنونی میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین درباره گفت‌وگوهای در حال انجام درباره برجام داشته است. وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با روزنامه «فایننشال‌ تایمز» گفته کنگره آمریکا باید در خصوص تعهدات واشنگتن در قبال برجام و بازگشت به این توافق هسته‌ای، «بیانیه سیاسی» صادر کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفته است: آمریکا و اروپا در آزمون اجرای تعهداتشان در برجام مردود شدند. اکنون برجام برای ایران در حوزه اقتصادی و رفع تحریم‌ها به پوسته‌ای خالی تبدیل شده است. با آمریکای بدعهد و اروپای بی‌عمل هیچ‌گونه مذاکره فرابرجامی صورت نخواهد گرفت.

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد نمایندگان این کشور و ایران برای بحث درباره شیوه‌های رفع اختلافات درباره دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی، رایزنی‌های کاری برگزار کردند. بدهی سئول به تهران در ازای خرید میعانات گازی به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سال ۲۰۱۸ و به بهانه تحریم‌ های آمریکا پرداخت نشده است. رسانه‌های کره جنوبی از برنامه این کشور برای ازسرگیری واردات نفت از ایران پس از سه سال وقفه خبر دادند. رئیس اتاق مشترک ایران و چین هم در واکنش به خبری گفته است: این ۲۱ میلیارد دلاری که گفته می‌شود ما در چین داریم، همان ذخایر ارزی ما در کشورهای غربی است که به چین منتقل شده است بنابراین چینی‌ها پول خرید نفت از ایران را بلوکه نکرده‌اند. در حال حاضر امکان انتقال این پول‌ها به بانک مرکزی وجود ندارد.

رهبر انقلاب در آستانه سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز در سال۱۳۵۶، از طریق ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی سخن خواهند گفت. این برنامه ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۲۸ بهمن برگزار میشود و بیانات رهبر انقلاب حدود ساعت ۱۰:۲۵ آغاز میشود.

اخبار اقتصادی | قیمت گذاری برای گوشت قرمز و برنج

 رئیس سازمان حمایت گوشت قرمز و برنج ایرانی مشمول قیمت تثبیتی شده و ستاد تنظیم بازار سازمان حمایت را مکلف به قیمت‌گذاری کرده که در این راستا وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی باید مستندات قیمت را در اختیار سازمان حمایت قرار دهد. در خبر دیگری اعلام شد،  سازمان دامپزشکی کشور نیز طی نامه‌ای صادرات دام سبک و سنگین را ممنوع اعلام کرد.

اخبار بنگاه ها | وعده ایران خودرو درباره قیمت ها

مدیریت پذیرش و بازاریابی بورس کالا با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای از پذیرش قیر، شمش و میلگرد فولادی ۴ شرکت در بازار اصلی این بورس خبر داد.

#لوتوس | لوتوس پارسیان از مشارکت در خرید اوراق مرابحه دولتی در نماد اراد 96باسررسید 1403/04/14- حجم 10,730,000ورقه خبر داد.

# خودرو | مدیرعامل ایران‌خودرو  نسبت به کاهش قیمت تمام شده با افزایش تولید در ایران خودرو وعده داد.

#وبانک | شرکت واگذار شده سرمایه گذاری مدیریت سرمایه مدار و شناسایی سود1196.8 میلیارد تومان خبر داد.

#فسدید | کارگزاری تامین سرمایه نوین میخواهد تعداد 3.06 میلیون سهم معادل 3.13 درصد از سهام لوله و تجهیزات سدید را در روز شنبه 7 بهمن با قیمت پایه هر سهم 6412.5 تومان در بازار پایه فرابورس به فروش برساند. 

#وشهر | بانک شهر از عدم حصول نتیجه از برگزاری مزایده خبر داد. موضوع مزایده، فروش 321 رقبه از املاک مازاد بانک شهر با شرایط نقد، نقد واقساط از طریق اعطای تسهیلات، اجاره به شرط تملیک و نقدو اقساط  بود. دلایل عدم حصول نتیجه: از فروش 321 رقبه املاک مذکور ، 302 رقبه املاک بدلیل عدم دریافت پیشنهاد و توافق به فروش نرسید.

#خدیزل | براساس نیاز بهمن دیزل به خرید ملک صنعتی جهت احداث تعمیرگاه مرکزی کامیونت های ایسوزو ، یک قطعه ملک متعلق به آقایان محمد حسن ، رضا و محمود رزاق کریمی واقع در کیلومتر 17 جاده مخصوص کرج بعد از داروپخش به مبلغ 360 میلیارد تومان معامله و مقرر شد 80 درصد به صورت نقد و مابقی هنگام تنظیم سند مالکیت پرداخت و تسویه شود.

#فافق | آگهی مزایده عمومی فروش املاک و مستغلات شرکت صنایع مس افق کرمان در نظر دارد نسبت به فروش مجموعه ویلاها و آپارتمان های تحت تملک خود با کاربری مسکونی واقع در مازندران –بابلسر –شهرک دریا کنار کوچه 13 شامل هشت ویلا در ضلع شمالی و هشت ویلا در ضلع جنوبی و هشت واحد آپارتمان اسکلت بتنی باز سازی شده در سه طبقه در ضلع غرب را با مشخصات ذیل به صورت نقدی از طریق مزایده عمومی با قیمت پایه کارشناسی332 میلیارد تومان اقدام کند.

#وتوصا #وسبحان | پیرو آگهی مزایده مورخ 16 بهمن سرمایه گذاری سبحان، با موافقت هیات مدیره و با عنایت به نیاز شرکت به تملک ملکی جهت دفتر مرکزی و خارج شدن از اجاره نشینی مقرر شد گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران در این مزایده شرکت کند.

#تپکو | هپکو از قرارداد ۱۲۸ میلیارد تومانی خبر داد. حدودا 30 درصد پیش پرداخت پس از اخذ قرار داد، حدودا 60 درصد قبل از حمل و بارگیری قطعات در کشور مبدا و حدودا 10 درصد قرار داد در زمان تحویل. شرح جزئیات قرارداد فروش انواع دامپتراک، بیل، لودر است.

#برکت | گروه برکت تولید واکسن اختصاصی اُمیکرون را یک ماه پس از شناسایی این ویروس در کشور به‌نتیجه رساند و مطالعه‌ واکسن بروزشده را روی مدل حیوانی اجرا کرده است. مطالعات خنثی‌سازی ۱۰۰ درصد سویه‌ اُمیکرون را نشان می‌دهد.برکت باتوجه به سرعت انتشار اُمیکرون تولید انبوه این واکسن را آغاز کرده و پروتکل پیشنهادی اجرای مطالعه بالینی واکسن را جهت تصمیم‌گیری به سازمان غذاودارو و کمیته اخلاق داده است

#وسپهر | پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات به میزان 150 درصد و از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی خبر داد.

#رکیش | پیرو تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده کارت اعتباری ایران کیش مبنی بر تصویب افزایش سرمایه از 260 میلیارد تومان به 700 میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ،سود انباشته به منظور خرید دستگاه های کارتخوان در نظر دارد نسبت به انجام مرحله دوم افزایش سرمایه از مبلغ 630 میلیارد تومان به 700 میلیارد تومان اقدام کند.

#حریل | پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت ریل پرداز سیر به میزان 100 درصد از محل محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی نهایی شد.

#ومعلم | پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت بیمه معلم به میزان 78 درصد از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ،سود انباشته نهایی شد.

#میدکو | گزارش توجیهی هیئت مدیره میدکو به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از 6 هزار میلیارد تومان 20 هزار میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی به تصویب هیئت مدیره رسید و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد.

#شگل | جلسه مجمع عمومی گلتاش در تهران (کیلومتر 8 بزرگراه فتح ، سالن همایشات شرکت پاکسان) در ساعت 8 صبح شنبه 7 اسفند برگزار میشود.

#دعبید | جلسه مجمع عمومی داروسازی عبید در ساعت 14:00 روز یکشنبه مورخ 1400/12/15 در تهران (اتوبان تهران کرج - جنب ضلع غربی ورزشگاه آزادی -سالن همایش های بین المللی هتل المپیک) در ساعت 14 یکشنبه 15 اسفند برگزار میشود.

#کیمیا | جلسه مجمع عمومی کیمیای گستران زنجان با دستورکار افزایش سرمایه در تهران (خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان جام جم نرسیده به چهارراه شهید چمران (پارک وی)مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش _ سالن تلاش) در ساعت 14 دوشنبه 9 اسفند برگزار میشود.

#فگستر | جلسه مجمع عمومی گسترش صنایع روی ایرانیان با دستورکار افزایش سرمایه در تهران (خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان جام جم نرسیده به چهارراه شهید چمران (پارک وی)مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش _ سالن تلاش) در ساعت 10 دوشنبه 9 اسفند برگزار میشود.

  • photo_2017-11-14_22-25-52-750x450
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید