طلا از افزایش نرخ بهره نمی ترسد؟

پیش بینی قیمت طلا با حمله روسیه به اوکراین

کدخبر: ۴۷۶۸۹۶
پس از اینکه قیمت طلا در روز سه شنبه بیش از یک درصد کاهش پیدا کرده، قیمت فلز زرد در روز چهارشنبه مجددا افزایش یافت تا به محدوده کانال 1870 دلاری برگردد.
پیش بینی قیمت طلا با حمله روسیه به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در حالی که روز سه شنبه با اعلام خبرهایی مبنی بر کاهش تنش ها درباره اوکراین قیمت طلا کاهش پیدا کرده بود، اعلام کاخ سفید مبنی بر اینکه روسیه هنوز در حال تقویت قوای خود اطراف مرزهای اوکراین است، سبب شد تا سطح ریسک در بازارهای جهانی افزایش پیدا کند و کالاهای بدون ریسک مانند طلا با افزایش تقاضا مواجه شود.

در حقیقت طلا این روزها به مقصدی تبدیل شده است که سرمایه گذاران بدبین به شرایط روسیه و اوکراین از ان به عنوان پناه گاه امن سرمایه های خود استفاده می کنند. این سرمایه گذاران راه حل سریعی برای مسئله اوکراین متصور نیستند و همچنان فضای بازارها را ملتهب ارزیابی می کنند. اگر همچنان اوضاع ژئوپلیتیکی ملتهب باقی بماند طلا می تواند روی افزایش بیشتر قیمت حساب کند و تنها عامل بازدارنده ان افزایش نرخ های بهره فدرال رزرو خواهد بود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که علی رغم اصرار مسکو مبنی بر عقب نشینی از مرزهای اوکراین، این کشور واحدهای مهم خود را به مرزهای اوکراین نزدیک تر کرده است.

از سوی دیگر بسیاری در بازار در انتظار انتشار صورت جلسه ژانویه فدرال رزرو هستند. نظرسنجی رویترز نشان می دهد فدرال رزرو اقدامات انقباضی خود را از ماه مارس با افزایش 25 صدم درصدی آغاز خواهد کرد. تحلیل گران بر این باورند که اگر فدرال رزرو اقدامات اتقباضی خود را شدید تر از پیش بینی ها آغاز کند ما شاهد کاهش قیمت طلا خواهیم بود اما این ریزش به معنای سقوط شدید قیمت طلا نخواهد بود زیرا در حال حاضر عوامل صعودی قدرتمندی برای حمایت از طلا وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید